Космічна гармата SpinLaunch допоможе NASA запускати дешеві ракети

NASA підписала контракт зі SpinLaunch для експериментального випробувального польоту ракети з корисним навантаженням. Якщо експерименти покажуть, що проєкт «космічної гармати» життєздатний, це дозволить аерокосмічній адміністрації заощадити на запусках ракет у партнерстві з каліфорнійською компанією SpinLaunch.

SpinLaunch
Масивна центрифуга SpinLaunch допоможе зменшити вартість космічних запусків. Фото: CNET

Суборбітальний стартовий комплекс SpinLaunch був збудований у Нью-Мексико. У жовтні 2021 року відбувся перший успішний запуск макету ракети. Тепер NASA підписалася на випробування величезної відцентрової рогатки наприкінці 2022 року.

Божевільна ідея стала реальністю

SpinLaunch була заснована 2014 року для розробки альтернативи звичайним ракетам для виходу за межі земної атмосфери. Побудований стартовий комплекс здається досить химерним. І не схожий на звичні космодроми. Зовні споруда більше нагадує величезний йо-йо з невеликою димовою трубою.

Команда стартапу SpinLaunch
Команда стартапу

Суть пуску ракети полягає у використанні кінетичної енергії відцентрової сили для надання прискорення замість спалювання палива. Усередині комплексу розташована вакуумна камера діаметром 91 м. Корисне навантаження, прикріплене до внутрішнього важеля з вуглецевого волокна, розкручується до швидкості 8000 км/год. Після досягнення пікової швидкості важіль викидає ракету через трубу прямо в космос.

«Те, що починалося як інноваційна ідея зробити космос більш доступним, перетворилося на технічно зрілий та революційний підхід до запуску», — заявила засновниця та генеральна директорка компанії Джонатан Яні.

SpinLaunch
SpinLaunch використовує важіль для прискорення ракети та відправлення її у небо, щоб знизити вартість пуску

SpinLaunch ніколи не буде використовуватися для відправлення людей у ​​космос — навантаження при розкручуванні важеля смертельні для людини. Цільовий ринок компанії — недорогі та доступні запуски малих супутників.

SpinLaunch — це дешеве доставлення в космос

Суборбітальний прискорювач у Нью-Мексико — це лише початок. Компанія планує побудувати берегову орбітальну пускову установку L100, щоб досягти орбіти Землі. Новий комплекс буде втричі більшим, ніж побудований у Нью-Мексико. Після викиду з гармати та досягнення верхніх шарів атмосфери у ракети активуватиметься невеликий двигун, що забезпечить додаткове прискорення, необхідне для виведення на постійну орбіту. Компанія сподівається здійснити свій перший орбітальний випробувальний політ уже 2025 року.

SpinLaunch
Катапульта L100, котра здійснить перший пуск ракети на орбіту в 2025 році. Джерело: Newatlas

Також ми розповідали про проєкт космічного туризму, який подешевшає у 500 разів завдяки аеростатам.

За матеріалами CNET