Китай матиме дві багаторазові ракети

Китайська аерокосмічна науково-промислова корпорація (CASC) планує запустити великі багаторазові ракети діаметром чотири та п’ять метрів у 2025 і 2026 роках відповідно. Про це в інтерв’ю повідомив Ван Вей — депутат Всекитайських зборів народних представників.

Тест прототипу китайської багаторазової ракети. Джерело: Landspace

Наразі точно невідомо, про які саме ракети йдеться. Імовірно, п’ятиметровим носієм є «Чанчжен-10». Вона призначена для запуску пілотованого корабля нового покоління «Менчжоу». Її базовий варіант буде використовуватися для виведення на навколоземну орбіту.

Потужніший триступеневий варіант «Чанчжен-10» буде залучено для місячної експедиції. Передбачається, що пара ракет виведе на навколомісячну орбіту «Менчжоу» з екіпажем, а також спускальний апарат «Ланьюе». Там вони зістикуються, після чого пара тайконавтів перейде на борт «Ланьюе» і висадиться на Місяць. Потім тайконавти здійснять зліт, знову зістикуються з «Менчжоу» і повернуться на Землю.

Що стосується чотириметрової ракети, то нею може бути носій, проєкт якого було запропоновано Шанхайською академією технологій космічних польотів. Вона зможе виводити до 6,5 тонни корисного навантаження на 700-кілометрову сонячно-синхронну орбіту (SSO). На відміну від розрахованої на пілотовану програму «Чанчжен-10», ця ракета, вочевидь, має конкурувати з приватними китайськими компаніями. Це є частиною національної стратегії Китаю з розширення його космічних можливостей.

Наразі ціла низка китайських компаній проводять експерименти зі створення багаторазових носіїв. Серед них Landspace, Space Pioneer, Galactic Energy та iSpace. Поки що вони виконують маломасштабні тести, проте вже з цього року компанія Deep Blue Aerospace може зробити спробу повернути перший ступінь своєї ракети з космосу.

Ви також можете прочитати історію про те, як китайська ракета знищила ціле селище.