Камера темної енергії зазнімкувала активну галактику

Представлене зображення було отримане на 4-метровому телескопі Віктора Бланко у Міжамериканській обсерваторії Серро-Тололо у Чилі. Воно демонструє спіральну галактику NGC 1672. Цей об’єкт розташований на відстані 51 млн світлових років від Землі в сузір’ї Золота Риба.

Галактика NGC 1672. Джерело: Dark Energy Survey/DOE/FNAL/DECam/CTIO/NOIRLab/NSF/AURA

NGC є дуже цікавою галактикою. Її ядро ​​оточене кільцем гарячого газу, в якому є точкові джерела рентгенівського випромінювання, що відповідають новонародженим зорям. Сам галактичний центр також демонструє підвищену активність. Він яскраво світиться у різних хвильових діапазонах — від рентгенівського до інфрачервоного. На думку астрономів, це пов’язано з діяльністю розташованої в ядрі надмасивної чорної діри.

Знімок NGC 1672 був отриманий у межах огляду, який здійснюється з використанням встановленої на телескопі Віктора Бланко Камери темної енергії (DECam). Його метою є картографування мільйонів галактик, щоб визначити природу загадкової темної енергії. Так називають гіпотетичний вид енергії, введений у математичну модель Всесвіту для пояснення її розширення з прискоренням.

Попри свою назву, DECam також застосовується для вивчення об’єктів, розташованих по сусідству із Землею. Наприклад, минулого року вона допомогла астрономам виявити астероїд 2021 PH27. Цей об’єкт має найменший відомий період обертання навколо Сонця серед усіх малих тіл Сонячної системи.