Знайдено астероїд із найменшим періодом обертання навколо Сонця

Команда американських астрономів оголосила про відкриття астероїда, що має найменший відомий період обертання навколо Сонця. Об’єкт, який отримав позначення 2021 PH27, робить один оберт навколо нашого світила всього за 113 днів.

Близькосонячний астероїд в уяві художника. Джерело: CTIO/NOIRLab/NSF/AURA/J. da Silva

2021 PH27 був виявлений за допомогою оглядової камери DECam, змонтованої на 4-метровому телескопі Віктора Бланко Міжамериканської обсерваторії Серро-Тололо в Чилі. Орбіта астероїда характеризується великим нахилом до екліптики (32°), при цьому у своєму русі він перетинає орбіти Меркурія та Венери. Його афелій розташований на відстані 0,78 а.о. (117 млн ​​км) від Сонця, перигелій — на відстані 0,13 а.о. (20 млн км). Для порівняння: Меркурій ніколи не наближається до нашого світила менш ніж на 45 млн км.

На даний момент астрономам відомо не так уже й багато про фізичні характеристики 2021 PH27. Його розмір становить приблизно 1 км. Розрахунки показують, що в момент проходження перигелію поверхня астероїда нагрівається до температури 500°С.

Орбіта астероїда 2021 PH27. Джерело: NASA/JPL-SSD

Щодо походження цього об’єкту, то він, швидше за все, прилетів із Головного поясу астероїдів. Утім, з огляду на значний нахил орбіти, 2021 PH27 також може являти собою «вигоріле» кометне ядро, що повністю розгубило всі запаси летких речовин.

За матеріалами: https://phys.org