James Webb зазнімкував кулясте скупчення

Фахівці групи супроводу місії James Webb (JWST) опублікували нове зображення, одержане космічним телескопом. Воно демонструє зорі, що входять до складу кулястого скупчення M92.

Кулясте скупчення M92. Джерело: NASA, ESA, CSA, Alyssa Pagan (STScI)

Кулясте скупчення M92 розташоване в гало Чумацького Шляху на відстані 27 тисяч світлових років від Землі. M92 є одним із найяскравіших кулястих скупчень. За ідеальних умов спостереження його навіть можна побачити неозброєним оком на земному небі (у сузір’ї Геркулеса).

Астрономи досліджують кулясті скупчення з метою вивчення еволюції зір. У цьому плані M92 є непоганою природною лабораторією, що дає змогу простежити зміни його зоряного населення. Інша причина підвищеного інтересу дослідників до цього об’єкта пов’язана з його віком. M92 є одним із найстаріших, відомих нам кулястих скупчень. Воно сформувалося від 12 до 13 млрд років тому, що робить його ровесником Чумацького Шляху.

На знімку JWST центр M92 закритий чорною смугою. Це пов’язано з особливостями конструкції камери NIRCam — її два довгохвильові детектори розділені чіпом. Розрив закриває центр скупчень, який надто яскравий, щоб одночасно зазнімкувати і його, і тьмяніші зорі на околицях.

Зорі на околицях кулястого скупчення M92. Джерело: NASA, ESA, CSA, Alyssa Pagan (STScI)

Зображення M92 було складене на основі чотирьох знімків, зроблених у різних частинах інфрачервоного діапазону. Блакитний колір відповідає довжині хвилі 0,9 мкм, синьо-зелений — 1,5 мкм, жовтий — 2,77 мкм, червоний — 4,44 мкм. Зображення охоплює область шириною приблизно 39 світлових років.

Ви також можете почитати про те, як James Webb зазнімкував галактики, що сформувалися невдовзі після Великого вибуху.

За матеріалами https://blogs.nasa.gov