James Webb завершив охолодження наукових приладів

Фахівці групи супроводу місії James Webb (JWST) повідомили про успішне охолодження до робочої температури найбільш чутливого інструмента телескопа — камери середнього інфрачервоного діапазону MIRI. Це означає, що обсерваторія стала ще на крок ближче до початку виконання своєї наукової програми.

Як побачити світло перших зір

Навіщо потрібно охолоджувати інструменти JWST? Річ у тім, що телескоп призначений для ведення спостережень в інфрачервоному діапазоні. Він дає можливість спостерігати небесні тіла з екстремально великими червоними зміщеннями. Йдеться про зорі й галактики, які розташовані на таких величезних відстанях від Землі, що довжина хвилі світла, що випромінюється ними, збільшилася настільки, що воно перетворилося на інфрачервоне випромінювання.

Інфографіка, яка пояснює, чому James Webb вивчає Всесвіт в інфрачервоному діапазоні. Джерело: ESA

Але для того, щоб вловити інфрачервоне випромінювання таких екстремально далеких об’єктів, інструменти JWST мають бути надійно захищені від будь-яких джерел тепла. Для цього телескоп має найбільший в історії сонцезахисний екран. Після успішного розгортання він зміг охолодити телескоп до -183°C, чого достатньо для підтримки нормальної роботи трьох з чотирьох наукових інструментів телескопа.

Найчутливіший інструмент James Webb

Однак четвертий науковий інструмент JWST, камера MIRI, має таку високу чутливість, що її робоча температура не повинна перевищувати -267°C. Одного сонцезахисного екрана недостатньо, щоб охолодити її до такого низького значення. Тому інженери оснастили MIRI кріокулером, у якому використовується рідкий гелій. У процесі кількох послідовних етапів вони активували пристрій і спочатку охолодили камеру до -258°C, а потім до -267°C.

Камера MIRI. Джерело: NASA/ Chris Gunn

Успішне охолодження MIRI стало важливою віхою для проєкту. Наразі фахівці місії можуть повністю зосередити свої зусилля на калібруванні камери та проведенні тестів її та інших інструментів телескопа. Очікується, що ці роботи завершаться до червня, після чого JWST розпочне виконання своєї досить насиченої наукової програми.

Нагадаємо, що недавно обсерваторія Gaia зробила знімок телескопа James Webb.