James Webb зазнімкував тисячі галактик на одному знімку

Космічний телескоп James Webb (JWST) отримав одне з перших ширококутних зображень космосу середньої глибини. Воно демонструє тисячі різних галактик.

Ширококутне зображення неба, отримане телескопами James Webb та Hubble. Джерело: NASA, ESA, CSA, A. Pagan (STScI) & R. Jansen (ASU)

Зображення було зроблене у межах проєкту PEARLS, метою якого є вивчення галактик, великомасштабних структур Всесвіту та надмасивних чорних дір. Фото охоплює ділянку неба, відому як Північний полюс екліптики. Він дорівнює приблизно 2% площі диска повного Місяця.

Термін «середня глибина» стосується найслабших об’єктів, які можна побачити на знімку. Вони мають 29 зоряну величину. Це приблизно в мільярд разів слабше, ніж можна побачити неозброєним оком.

Ширококутне зображення ділянки неба, отримане телескопами James Webb та Hubble. Джерело: NASA, ESA, CSA, A. Pagan (STScI) & R. Jansen (ASU)

Абсолютна більшість об’єктів на знімку JWST є далекими галактиками. Деякі розташовані відносно недалеко від Чумацького Шляху, а деякі на краю Всесвіту. Втім, на фото також потрапило кілька зір ближнього плану, які розташовані в нашій Галактиці. Їх можна впізнати за наявністю дифракційних променів.

Варто сказати, що знімок є комбінованим зображенням. Він був складений на основі даних, отриманих встановленою на JWST камерою NIRCam (вісім каналів ближнього інфрачервоного світла) та встановленою на телескопі Hubble камерою WFC3 (три канали ультрафіолетового та видимого світла). За словами дослідників, дані JWST допомогли їм виявити безпрецедентні деталі, які раніше залишалися прихованими як від Hubble, так і від наземних обсерваторій.

Раніше ми розповідали про те, як James Webb знайшов галактику віком 13,5 млрд років.