James Webb отримав деталізоване зображення планети за межами Сонячної системи

Космічний телескоп James Webb зробив перше пряме зображення далекої екзопланети, світу за межами нашої Сонячної системи. На фотографіях виявилась екзопланета HIP 65426 b – газовий гігант, маса якого в 6 разів перевищує масу Юпітера та розташований приблизно в 385 світлових роках від Землі.

Зображення екзопланети HIP 65426 b отримане JWST
Зображення екзопланети HIP 65426 b отримане JWST. Фото: NASA

HIP 65426 b вперше була виявленою у 2017 році телескопом VLT Європейської південної обсерваторії в Чилі, який спостерігав екзопланету в коротких хвилях інфрачервоного світла, бо довші хвилі блокуються земною атмосферою для наземних телескопів. Перебуваючи в космосі, James Webbможе отримати доступ до більшої частини інфрачервоного спектру та розгледіти більше деталей на далеких планетах.

Космічному телескопу Hubble раніше теж робив знімки інших інопланетних світів. Але це нелегко — інтенсивна яскравість сусідньої зірки планети може затьмарити далеку планету. HIP 65426 b, наприклад, у 10 тисяч разів менш яскрава, ніж його материнська зірка.

Але HIP 65426 b обертається навколо своєї зірки на відстані, яка у 100 разів більша, ніж орбіта Землі навколо Сонця, що допомогло вченим краще розгледіти екзопланету на зображеннях з James Webb. Зображення були зроблені за допомогою кількох фільтрів і камери ближнього інфрачервоного діапазону NIRCam, а також приладу середнього інфрачервоного діапазону MIRI. Ці зображення з’явилися після аналізу одного з перших спостережень JWST – спектра світла від екзопланети Wasp 39b, на якій вперше виявили присутність вуглекислого газу в атмосфері світу далекої планетної системи.

Раніше ми повідомляли про те, як James Webb виявив органічні речовини у протозорі.

За матріалами Universetoday