James Webb надіслав найбільш детальне фото яскравих кілець Урана

Цього тижня NASA опублікувала захоплюючу святкову світлину, отриману за допомогою космічного телескопа James Webb. На ній представлені яскраві кільця планети Уран, яка «лежить на боку». Це може здатися несподіваним, оскільки люди зазвичай не асоціюють цю планету із кільцями, на відміну від славетного Сатурна. Однак завдяки тому, що обладнання телескопа працює в інфрачервоному діапазону, ці кільця на світлині здаються яскравими та детальними.

Нова світлина Урану, отримана телескопом James Webb

Зображення Урана, отримане камерою NIRCam, демонструє планету та її кільця з дивовижною деталізацією. На зображенні помітно сезонну північну полярну шапку Урана, а також тьмяне внутрішнє та зовнішнє кільця, включно з невловимим кільцем ζ, що є вкрай тонким і розташоване у кількох сотнях кілометрів над хмарами планети.

Світлина відображає кільця зі ще більшою чіткістю, ніж попередній знімок Урана, представлений громадськості раніше на початку цього року. Вона також показує розташування 27 супутників Урана. Частина з них перебуває за межами кілець, а деякі навіть проникають усередину цих областей.

На світлині також простежуються особливості поверхні планети — зокрема, її крижана полярна шапка. Яскрава точка є центром цієї крижаної області, тоді як темніша область, що її оточує, являє собою нижню частину шапки. Це незвичайне явище пояснюється дивовижною орбітальною динамікою Урана: вісь його обертання нахилена на 97° відносно осі орбіти. Така орієнтація призводить до того, що протягом тривалого літа на північному полюсі планети Сонце практично не заходить.

Цей неординарний літній сезон у північній півкулі Урана триває неймовірний 21 рік, викликаючи зміни в погоді й атмосферних умовах. Один із полюсів отримує величезну кількість сонячної енергії, тоді як інший залишається у 21-річній темряві. Це спричиняє виникнення потужних штормів, які можна спостерігати на зображенні у вигляді яскравих точок уздовж нижнього краю крижаної полярної шапки.

Раніше ми пояснювали, чому в Юпітера немає кілець, як у Сатурна.