Іран запустив розвідувальний супутник

На тлі поглиблення військової кризи, пов’язаної з віроломним вторгненням Російської Федерації до України, мілітаризацією космосу вирішив зайнятися Іран. Згідно з заявою Корпусу вартових ісламської революції, 8 березня триступенева ракета-носій «Касед» вивела на навколоземну орбіту невеликий супутник «Нур-2». Стартувала вона, ймовірно, з ракетного полігону Шахруд у північно-східній частині країни. У новинах іранської державної телекомпанії апарат назвали «розвідувальним супутником».

Старт ракети «Касед», показаний іранською державною телекомпанією

Цю інформацію пізніше підтвердили військові радари армії США, що стежать за навколоземним простором. Американські фахівці також назвали можливий час запуску — невдовзі після 5-ї години ранку за всесвітнім часом (8:30 за стандартним часом Ірану). За їхніми даними, на орбіті заввишки приблизно 500 км, нахиленій на 58,3° до екватора, з’явилися два нових об’єкти: власне супутник і верхній ступінь ракети.

Іранські військові супутники

«Нур-2» став шостим апаратом, успішно запущеним на навколоземну орбіту з території Ірану. Перший представник серії «Нур», що одночасно є першим іранським військовим супутником, стартував 22 квітня 2020 року, для його запуску також була використана ракета «Касед». Цей супутник досі перебуває в космосі.

Іранські чиновники не розкрили деталей місії «Нур-2». Згідно з даними орбітального моніторингу, маса космічного апарата не перевищує 45 кг. Також не уточнювалося, якого роду розвідкою він займатиметься. Офіційних повідомлень про інші пуски в інтересах іранського військового відомства ми не маємо, однак можемо припустити, що було кілька невдалих спроб. Так, на зображеннях, отриманих з орбіти кількома приватними компаніями, були помічені ознаки недавнього вибуху ракети на іранському космодромі Імама Хомейні — пусковому комплексі, окремому від ракетного полігону Шахрунд.

Нагадаємо, що схожі ознаки вибуху продемонстрував у 2019 році тодішній президент США Дональд Трамп, опублікувавши у своєму твіттері світлини, зроблені засекреченим супутником-шпигуном Національного розвідувального управління.

За матеріалами Spaceflightnow.com