Індія успішно випробувала систему порятунку космічного корабля «Гаганьян»

Індія здійснила випробувальну місію TV-D1. Під час неї була протестована система екстреного порятунку капсули космічного корабля «Гаганьян». Тести завершилися вдало і тепер космічна агенція країни готується до безпілотних польотів на орбіту.

Випробувальна місія капсули «Гаганьян»
Випробувальна місія капсули «Гаганьян». Джерело: spacenews.com

Капсулу космічного корабля «Гаганьян» випробували

Індійська організація космічних досліджень ISRO у суботу, 21 жовтня, провела випробування системи порятунку космічного корабля «Гаганьян». Випробувальна місія TV-D1 стартувала о 6:30 з Космічного центру ім. Сатіша Дхавана на острові Шріхарікота.

Попри те, що перша спроба була скасована за п’ять секунд до запланованого старту через спрацювання датчиків небезпеки, з другої ракету вдалося запустити. Через 61 секунду після старту на висоті 11,9 км система порятунку екіпажу відстикувала від нього капсулу корабля «Гаганьян», яка продовжила деякий час набирати висоту.

За 16 км над поверхнею капсула відділилася від системи порятунку і почала спускатися вниз. Спочатку для уповільнення її руху був використаний відкидний парашут, а потім на висоті 2,5 км розкрився основний. Завдяки йому модуль здійснив м’яку посадку на воду в 10 км від острова Шріхарікота.

Що буде далі

У ISRO надзвичайно задоволені випробуваннями й тепер переконані у безпеці «Гаганьяна». Наступним кроком стануть три безпілотні подорожі корабля на земну орбіту, які мають відбутися протягом 2024 року. А вже після них, у 2025-му, в космос полетять люди.

Щоправда, проєкт «Гаганьян» важко назвати безпроблемним. Його анонсували ще 2018 року. Тоді оголосили, що перша безпілотна місія відбудеться 2020-го. Однак роки минали, а вона все відкладалася.

Нарешті, цьогоріч в індійській космічній програмі стався прорив. ISRO зуміло посадити «Чандраян-3» на Місяць і відправити «Адітью-L1» вивчати Сонце. І ось тепер — новий успіх, який веде до здійснення пілотованого польоту. Якщо це відбудеться, то Індія стане четвертою країною, якій вдалося самотужки відправити людину в космос.

За матеріалами spacenews.com.