Індійська приватна ракета майже досягла космосу

Індійська ракета Vikram-S, збудована стартапом Skyroot Aerospace, досягла висоти 95 км — на 5 км менше, ніж лінія Кармана. Це є черговою сходинкою для становлення індійської приватної космічної індустрії.

Приватна індійська ракета майже досягла космосу
Індійська приватна ракета Vikram-S. Джерело: www.indiatoday.in

Індійська приватна ракета

18 листопада ракета Vikram-S, збудована індійським стартапом Skyroot Aerospace, здійснила успішний політ у верхніх шарах атмосфери. За даними космічної агенції країни ISRO, політ тривав 6 хвилин. Носій досягнув висоти 95 км над рівнем моря та успішно здійснив посадку в океан.

Це всього на 5 км нижче за лінію Кармана на висоті 100 км, яка, за міжнародними стандартами, є межею космосу. Отже, приватні космічні компанії Індії перебувають лише за два кроки від виведення вантажу на орбіту виключно власними силами.

Vikram-S є одноступеневою твердопаливною ракетою, побудованою для відпрацювання низки технологій. Відомо, що деякі її деталі були виготовлені за допомогою технології 3D-друку.

Індійські космічні амбіції

Останнім часом Індія, яку ще 20 років тому ніхто не сприймав як космічну державу, демонструє значні успіхи. Коли 2014-го її зонд «Мангальян» вийшов на орбіту Марса, саме вона стала першою азійською країною, яка досягла Червоної планети.

Відтоді Індія намагається стати космічною наддержавою. Зараз її доля на світовому ринку пускових послуг становить 2 відсотки, але країна працює над її збільшенням. У жовтні цього року важка ракета, створена ISRO, вивела на орбіту одразу 36 супутників широкосмугового зв’язку.

Схоже, що в ISRO, як і в космічних агенціях інших країн, зрозуміли, що найкращий спосіб пришвидшити розвиток галузі — сприяти створенню приватного сектора, який візьме на себе частину ризиків та забезпечить ефективність розробок.