Ігри з вогнем: NASA востаннє влаштувала пожежу на космічному кораблі

NASA повідомила про завершення серії експериментів за програмою Saffire. Їхньою метою було вивчення поведінки вогню в умовах мікрогравітації.

Загалом, за вісім років існування програми NASA здійснила 19 експериментів з вогнем. Вони проводилися на борту кораблів постачання Cygnus після того, як ті відстиковувалися від МКС і готувалися згоріти в земній атмосфері.

Установка Saffire, що використовувалася для експериментів, являла собою аеродинамічну трубу, через яку пропускалося повітря. Після того як у ній встановлювалися потрібні для випробування умови, фахівці пускали електричний струм через тонкий дріт, що призводило до займання матеріалів, які вивчали. Серед них були оргскло, бавовна, номекс і різні тверді тканини.

Останній експеримент відрізнявся від попередніх тим, що в установці було створено вищу концентрацію кисню та нижчий тиск. Це було потрібно, щоб краще імітувати умови всередині космічного корабля з екіпажем. Камери, встановлені всередині установки, давали змогу фахівцям спостерігати за полум’ям, а датчики зовні збирали дані про те, що відбувається в Cygnus.

За словами вчених, експерименти дали змогу зібрати величезний масив даних, які дозволяють змоделювати, що станеться всередині космічного корабля в разі виникнення вогню. Ці дані будуть використані з метою поліпшення безпеки екіпажів, що особливо актуально з урахуванням планів NASA з організації пілотованих місій у дальній космос і до Місяця.

Раніше ми розповідали про те, як експериментальна антена NASA відстежила лазерне повідомлення з глибокого космосу.