Експериментальна антена NASA відстежила лазерне повідомлення з глибокого космосу

У жовтні минулого року NASA запустила місію Psyche. В ході неї були проведені випробування нової системи Deep Space Optical Communications (DSOC), що використовує для зв’язку лазери. У листопаді вона передала перші дані, а тепер сигнали з космічного апарата успішно приймає нова гібридна антена.

DSS-23
Ілюстрація показує, як буде виглядати Deep Space Station 23 — нова антена в комплексі Deep Space Network у Голдстоуні (штат Каліфорнія). DSS-23 забезпечуватиме зв’язок із місіями NASA в далекому космосі за допомогою радіохвиль і лазерів. Авторство: NASA/JPL-Caltech

Більшість космічних апаратів використовують радіочастотний зв’язок, але його обмежена пропускна здатність не відповідає потребам сучасних місій із великим обсягом даних. Тут на допомогу приходить оптичний зв’язок, спроможний збільшити пропускну здатність вдесятеро чи навіть у сотню разів у порівнянні з радіо.

DSOC перевіряє можливість передачі сигналів із космічних апаратів за допомогою лазерного зв’язку. Але для успішного прийому цих сигналів на Землі потрібна більш надійна технологія. Мережа далекого космосу NASA (DSN), яка отримує сигнали від міжпланетних місій, експериментує з гібридною антеною, придатною для лазерного та радіозв’язку.

Експериментальна гібридна антена вперше успішно прийняла лазерні сигнали від DSOC і радіосигнали від Psyche. Ця антена була модернізована з додаванням сегментованих дзеркал у центральній частині тарілки, аби перенаправляти лазерні промені.

Співробітник NASA Барзія Техрані пояснив, що для активного вирівнювання лазера, який надходить із глибокого космосу, використовується система дзеркал, датчиків і камер. Мета полягає в модернізації наявних антен мережі DSN для оптичного та радіозв’язку або навіть у побудові нових гібридних антен.

«Ми можемо мати один актив, який робить дві речі одночасно: перетворює наші комунікаційні дороги на автомагістралі та заощаджує час, гроші й ресурси», — зазначив Техрані.

Раніше ми повідомляли про те, як зонд NASA LRO «обстріляв» лазером індійський посадковий модуль «Вікрам».