Хвіст і антихвіст комети Понса-Брукса потрапили на фото

Австрійський астрофотограф Міхаель Ягер опублікував дивовижний знімок комети Понса-Брукса. На ньому можна побачити цікавий феномен, відомий під назвою антихвіст.

Хвіст і антихвіст комети Понса-Брукса. Джерело: Michael Jäger

Коли комета наближається до Сонця, під дією його випромінювання на її поверхні починають сублімувати летючі речовини. Це призводить до утворення коми, що оточує ядро комети, і витягнутого хвоста. Зазвичай він спрямований у бік від Сонця.

Однак крім звичайного хвоста, у комети також може утворитися й антихвіст. Зазвичай він виникає після проходження перигелію. Антихвіст складається з великих частинок пилу, які через свою масу та розмір слабко піддаються впливу сонячного вітру й залишаються в площині орбіти комети, набуваючи форми диска. Через досить малу концентрацію частинок пилу побачити цей диск у звичайних умовах практично неможливо. Його можна зафіксувати тільки з ребра, коли він досить яскравий для спостереження. Це можливо в короткий проміжок часу, коли Земля перетинає площину орбіти комети

Знімок Ягера був зроблений якраз у той самий момент, коли Земля перетинала площину орбіти комети Понса-Брукса. Тому на фото потрапили обидва її хвости. На знімку кометне ядро розташоване в центрі, хвіст має синьо-зелений колір, а антихвіст — жовтий.

На жаль, жителі нашої країни вже не можуть побачити антихвіст комети Понса-Бруса на власні очі. Ще в середині квітня вона «пішла» в південну півкулю. Саме тому знімок комети був зроблений у Намібії.

Початок кінця: Hubble зазнімкував молекулярну хмару