Hubble зазнімкував зоряний дім

Представлене зображення отримане космічним телескопом Hubble. Воно демонструє тисячі зір, що входять до складу кулястого скупчення NGC 6355.

Кулясте скупчення NGC 6355 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, E. Noyola, R. Cohen

Кулясті скупчення є одними з найдавніших структур, чий вік можна порівняти з віком нашого Чумацького Шляху. Вони являють собою тісно пов’язані гравітацією скупчення зір, які обертаються навколо галактичного центру як супутник і мають сферичну форму.

NGC 6355 розташоване на відстані менше ніж 50 тисяч світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Змієносець. Знімок Hubble демонструє основні особливості скупчення. Ми бачимо його щільне яскраве ядро, оточене рідкісними розсипами червоних зір.

Hubble фактично революціонізував вивчення кулястих скупчень. Наземним телескопам дуже складно розрізняти окремі світила у подібних структурах. Завдяки своїм технічним можливостям та відсутності атмосферних спотворень, Hubble зумів проникнути в серце кулястих скупчень та вивчити їхнє зоряне населення. Це дозволило визначити їхній вік, що дало астрономам можливість пролити світло на історію появи та еволюцію таких утворень.

Ви також можете почитати про те, як Hubble зазнімкував зоряне скупчення у сусідній галактиці.