Hubble сфотографував зоряне скупчення в супутнику Чумацького Шляху

Нещодавно космічний телескоп Hubble зробив яскраву світлину чудового зоряного скупчення під назвою NGC 1858. Розташоване воно в регіоні, повному областей зореутворення. Ця область є частиною Великої Магелланової Хмари — однієї з галактик-супутників Чумацького Шляху — і розташована на відстані 160 тис. світлових років від нас. Вважається, що скупченню майже 10 млн років.

Світлина NGC 1858
Світлина NGC 1858, зроблена Hubble. Вік зоряного скупчення оцінюється приблизно в 10 млн років. Фото: NASA

Це особливе зоряне скупчення називається відкритим, що означає, що воно не настільки міцно зв’язане гравітацією, як деякі інші структури, й має неправильну форму. Крім того, кількість пилу та газу, присутніх тут, означає, що її можна класифікувати як емісійну туманність, оскільки світло зір у цьому регіоні іонізувало газ і змусило його випромінювати власне світло.

У NGC 1858 дослідники виявили протозорю, що вказує на те, що зореутворення у скупченні все ще може бути активним або припинилося зовсім недавно. Наявність емісійної туманності також свідчить про те, що тут нещодавно відбулося утворення світил, оскільки випромінювання, необхідне для іонізації газу туманності, походить від зір, які живуть лише короткий час.

Велика Магелланова Хмара є однією з кількох галактик-супутників Чумацького Шляху, які гравітаційно з ним пов’язані. Через мільярди років Мала та Велика Магелланові Хмари зрештою зіткнуться з нашою Галактикою через мільярди років.

Раніше ми повідомляли, що у самотньої сусідки Чумацького Шляху знайдені артефакти з далекого минулого. Також у Великій Магеллановій Хмарі Hubble виявив бірюзові моря.