Hubble виявив бірюзові моря у Великій Магеллановій Хмарі

На цьому зображенні космічного телескопа Hubble яскраві шлейфи Великої Магелланової Хмари (ВМХ) скидаються на бірюзову океанську течію з туманними пасмами, що простягаються в околиці. На світлині зображена частина околиць туманності Тарантул, що розташована у межах ВМХ, невеликої сусідньої галактики, що обертається навколо Чумацького Шляху і виглядає як туманна пляма в нашому південному небі. Hubble багато разів вдивлявся у цю галактику, випускаючи приголомшливі зображення блискучих зір і газових хмар.

Фотографія околиць туманності Тарантул
Фотографія околиць туманності Тарантул є частиною проєкту Archival Pure Parallel Project (APPP). Це красиве зображення туманності, розташованої у Великій Магеллановій Хмарі, було оброблене новим фільтром для надання виразніших кольорів. Авторство: ESA/Hubble & NASA

Колір на більшості зображень Великої Магелланової Хмари повністю відрізняється від того, що на представленій світлині. Для цього фото дослідники замінили звичайний R-фільтр на фільтр, що пропускає ближнє інфрачервоне світло. На традиційних зображеннях газоподібний водень має рожеве забарвлення. Однак на новому знімку інші менш помітні лінії випромінювання домінують у синьому та зеленому фільтрах.

Фотографія околиць туманності Тарантул є частиною проєкту Archival Pure Parallel Project (APPP), який зібрав та обробив понад 1000 зображень, зроблених планетарною камерою Hubble й отриманих паралельно з іншими інструментами телескопа. Значна частина даних проєкту може бути використана для вивчення широкого спектра астрономічних тем, таких як гравітаційне лінзування та космічний зсув, дослідження далеких галактик з активним зореутворенням у різних діапазонах довжин хвиль.

Нагадаємо, що раніше Hubble зазнімкував «багаторукавну» галактику.

За матеріалами Sci Tech Daily