Hubble зазнімкував шарувату галактику

NASA опублікувала нове приголомшливе зображення об’єкта далекого космосу, зроблене телескопом Hubble. Цього разу він сфотографував галактику NGC 474. Вона розташована на відстані 100 млн світлових років від Землі в сузір’ї Риби.

Еліптична галактика
Еліптична галактика NGC 474 (фото Hubble). Джерело: NASA, ESA, and D. Carter (Liverpool John Moores University)

NGC 474 є еліптичною галактикою. Такі об’єкти мають сферичну або еліпсоїдну форму та характеризуються повною відсутністю слідів спіральних структур. Зазвичай вони не мають запасів пилу та газу, що дозволяють формувати нові світила, тому переважно населені старими зорями.

Зображена на знімку Hubble галактика має діаметр 250 тисяч світлових років. Це в 2,5 раза більше за діаметр Чумацького Шляху. Іншою відмінністю NGC 474 є наявність складної шаруватої структури, що оточує її основний сферичний компонент.

Еліптична галактика NGC 474

Близько 10% еліптичних галактик мають подібні шаруваті структури. За найпоширенішою версією, вони є свого роду «колами на воді» — слідами, що залишилися внаслідок поглинання менших за розміром галактик. Непрямим свідченням цього є те, що зазвичай шаруваті галактики розташовані у відносно порожніх куточках Всесвіту. Можливо, вони просто «з’їли» всіх своїх близьких сусідів.

Портрет NGC 474 був складений на основі даних, зібраних камерами ACS, WFC2 та WFC3. Блакитний колір відповідає видимому світлу, помаранчевий — ближньому інфрачервоному діапазону.

Нагадаємо, що недавно Hubbble зазнімкував галактику у формі сомбреро.