Hubble зазнімкував самотню спіральну галактику

Представлене зображення, зроблене космічним телескопом Hubble, демонструє самотню галактику UGC 9391. Вона розташована на відстані 130 млн світлових років від Землі у напрямку сузір’я Дракон, недалеко від північного полюса світу.

Галактика UGC 9391 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, A. Riess et al

UGC 9391 класифікується як спіральна галактика Магелланового типу. Такі об’єкти займають проміжне положення між карликовими спіральними галактиками та неправильними галактиками. На фото Hubble можна побачити безліч світил, що прикрашають спіральні рукави UGC 9391. На нього також потрапили як далекі фонові галактики, так і яскраві зорі переднього плану, розташовані в нашому Чумацькому Шляху. Їх можна розпізнати з дифракційних променів. Вони виникають через особливості пристрою оптики телескопа.

Знімок UGC 9391 був зроблений у межах «Космічної дистанційної драбини» — набору зв’язаних вимірювань, що дозволяють визначати відстані до найдальших астрономічних об’єктів. Галактика послужила природною лабораторією, дозволивши порівняти два методи: вибухів наднових і змінних цефеїд. Підвищення їхньої точності допомагає астрономам оцінити, як швидко розширюється Всесвіт, що є однією з ключових цілей телескопа Hubble.

Раніше ми писали про космічний календар на 2022 рік, створений з кращих знімків телескопа Hubble.