Hubble зазнімкував розсип зір у сусідній галактиці

Представлене зображення отримане завдяки космічному телескопу Hubble. Воно демонструє яскравий розсип зір у Великій Магеллановій Хмарі (ВМХ) — галактиці-супутнику Чумацького Шляху, розташованій на відстані 160 тис. світлових років від Землі.

Розсіяне зоряне скупчення NGC 1755. Джерело: ESA/Hubble & NASA, A. Milone, G. Gilmore

Зображені на знімку Hubble зорі входять до складу скупчення, відомого під позначенням NGC 1755. Його діаметр становить 120 світлових років.

Усі зоряні скупчення поділяються на два основні типи: розсіяні та кулясті. Розсіяні скупчення менші за розмірами та переважно складаються з молодих світил, відносно слабко пов’язаних силами гравітації. В результаті в процесі обертання навколо галактичного центру вони поступово втрачають своїх учасників, поки, врешті-решт не розпадаються повністю.

Що стосується кулястих скупчень, то вони містять набагато більше зір, тісно пов’язаних силами гравітації. Завдяки цьому вони обертаються навколо галактичного центру як супутники та можуть зберігати стабільність упродовж багатьох мільярдів років. Іншою їхньою важливою відмінністю від розсіяних скупчень є склад світил. Кулясті скупчення переважно населені старими зорями.

Hubble зазирнув у саме серце NGC 1755, щоб краще зрозуміти, як популяції світил, що відрізняються за своїми властивостями, можуть співіснувати в одній групі. Завдяки близькості до Чумацького Шляху зоряні скупчення в ВМХ є одними з найкращих кандидатів для цієї мети. Також важливу роль відіграли характеристики встановленої на борту камери Hubble WFC3. Завдяки своїм технічним можливостям вона здатна знімати окремі зорі подібних скупчень.

Нагадаємо, що недавно фахівці місії Hubble опублікували космічний календар на 2022 рік, складений з найкращих знімків телескопа.