Кулясте скупчення NGC 6380

Новини

Представлений знімок був опублікований на сайті місії Hubble. На ньому зображено кулясте зоряне скупчення NGC 6380, розташоване на відстані 35 тисяч світлових років від Сонячної системи в сузір’ї Скорпіона.

Кулясте скупчення NGC 6380 (Фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, E. Noyola

Кулясті скупчення — великі групи зірок, тісно пов’язаних між собою гравітацією. Вони обертаються навколо галактичного центру як незалежні супутники. Такі структури вважаються одними з найстаріших об’єктів у Всесвіті і в основному складаються зі старих червоних світил. NGC 6380 не є винятком із цього правила. Фотографія наочно демонструє, що скупчення містить багато відносно холодних червоних зірок. Що стосується яскравої блакитної зірки у верхній частині кадру, то вона не є частиною NGC 6380 і насправді знаходиться набагато ближче до нас — на відстані близько 4 тисяч світлових років.

Варто зазначити, що NGC 6380 має досить цікаву історію відкриття. Вперше скупчення було знайдено в 1826 році астрономом Джеймсом Данлопом. У наступні 130 років його кілька разів перевідкривали інші дослідники, кожен із яких дав йому свою назву. Тільки в середині XX століття скупчення було офіційно класифіковане та отримало нинішнє позначення.

За матеріалами: https://esahubble.org