Кулясте скупчення NGC 6380

Представлений знімок був опублікований на сайті місії Hubble. На ньому зображено кулясте зоряне скупчення NGC 6380, розташоване на відстані 35 тисяч світлових років від Сонячної системи в сузір’ї Скорпіона.

Кулясте скупчення NGC 6380 (Фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, E. Noyola

Кулясті скупчення — великі групи зірок, тісно пов’язаних між собою гравітацією. Вони обертаються навколо галактичного центру як незалежні супутники. Такі структури вважаються одними з найстаріших об’єктів у Всесвіті і в основному складаються зі старих червоних світил. NGC 6380 не є винятком із цього правила. Фотографія наочно демонструє, що скупчення містить багато відносно холодних червоних зірок. Що стосується яскравої блакитної зірки у верхній частині кадру, то вона не є частиною NGC 6380 і насправді знаходиться набагато ближче до нас — на відстані близько 4 тисяч світлових років.

Варто зазначити, що NGC 6380 має досить цікаву історію відкриття. Вперше скупчення було знайдено в 1826 році астрономом Джеймсом Данлопом. У наступні 130 років його кілька разів перевідкривали інші дослідники, кожен із яких дав йому свою назву. Тільки в середині XX століття скупчення було офіційно класифіковане та отримало нинішнє позначення.

За матеріалами: https://esahubble.org