Hubble зазнімкував приховану галактику

На перший погляд, представлений знімок космічного телескопа Hubble в основному демонструє порожнечу: ділянку неба, на якій знаходяться лише кілька далеких світил і ще більш далеких фонових галактик. Але якщо придивитися, у центрі зображення можна побачити цілий зоряний розсип. Він входить до складу галактики Donatiello II.

Карликова галактика Donatiello II (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, B. Mutlu-Pakdil

Donatiello II є однією з трьох нещодавно відкритих карликових галактик. Вони настільки тьмяні, що використовувані для обробки знімків комп’ютерні алгоритми не зуміли розпізнати їхню природу. На щастя, у розпорядженні астрономів завжди залишається випробуваний метод у вигляді ручного аналізу знімків. Він і дозволив виявити приховані галактики.

Первісні зображення області неба, в яких знаходяться карликові галактики, були отримані Камерою темної енергії під час небесного огляду DES. У процесі вивчення викладених у відкритий доступ знімків, астроном-аматор Джузеппе Донателло звернув увагу, що дослідники пропустили кілька галактик. Всі вони є супутниками більшої галактики NGC 253, також відомої як галактика Скульптора. Щоб відзначити внесок Донателло, вчені вирішили назвати на його честь відкриті ним об’єкти.

Надалі ця область неба була зазнімкована за допомогою телескопа Hubble. Йому вдалося сфотографувати галактики, підтвердивши їх існування і те, що вони є супутниками NGC 253.

Ви також можете прочитати про те, як Hubble зумів виміряти масу поодинокого білого карлика.