Hubble зазнімкував кулясте скупчення NGC 6558

Представлене зображення опубліковане групою супроводу місії Hubble. Воно демонструє розсип зір, що входять до складу кулястого скупчення NGC 6558.

Кулясте скупчення NGC 6558 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, R. Cohen

Кулясті скупчення — це тісні об’єднання, пов’язані силами гравітації, що складаються з десятків тисяч, сотень, інколи навіть мільйонів зір. Вони обертаються навколо галактичного центра як супутник і вважаються одними з найдавніших об’єктів у Всесвіті. Також кулясті скупчення відрізняються підвищеною щільністю. Середні відстані між світилами у центрах скупчень вимірюються світловими днями.

NGC 6558 перебуває ближче до центра Чумацького Шляху, ніж до Землі. Скупчення розташоване на відстані 23 тисяч світлових років від нашої планети у напрямку сузір’я Стрілець (саме там міститься недавно сфотографована надмасивна чорна діра).

Оскільки всі світила у кулястих скупченнях мають приблизно однаковий вік і хімічний склад, астрономи часто використовують їх як природні лабораторії для перевірки теорій зоряної еволюції. Знімок NGC 6558 був отриманий Hubble у межах дослідження, метою якого було вивчення кулястих скупчень, розташованих у центрі Чумацького Шляху.

Ви також можете почитати про те, як телескопу Hubble вдалося зазнімкувати приховану галактику.