Hubble зазнімкував космічний вир

Представлене зображення отримане телескопом Hubble. Воно демонструє космічний вир — галактику NCG 7329, розташовану на відстані 150 млн світлових років від Землі в сузір’ї Тукан.

Галактика NCG 7329. Джерело: ESA/Hubble & NASA, A. Riess et al

Як і наш Чумацький Шлях, NCG 7329 являє собою спіральну галактику з перемичкою. На фото можна розглянути безліч елементів її спіральної структури, включаючи темні пилові смуги та яскраві скупчення зір. За останні 15 років у NCG 7329 спалахнули дві наднові. Також треба звернути увагу на яскраве ядро. Як і в більшості інших подібних галактик, воно є домом для надмасивної чорної діри.

Варто зазначити, що створення таких барвистих зображень дуже відрізняється від звичного процесу знімкування. Звичайні цифрові камери (на зразок смартфонівських) намагаються зібрати якнайбільше світла всіх видимих ​​довжин хвиль, щоб створити максимально яскраві зображення. Щодо кольорів, то для їхнього отримання використовується масив кольорових фільтрів (фільтр Байєра).

У свою чергу світлини Hubble завжди монохромні. Це дозволяє отримати максимум корисної інформації на потрібній довжині хвилі. Щоб згодом додати кольорів зображенням Hubble, астрономи об’єднують кілька монохромних кадрів, зроблених через різні фільтри. У конкретному випадку портрет NCG 7329 був складений з чотирьох окремих знімків, кожен з яких охоплював різні області спектра — від ультрафіолетового до ближнього інфрачервоного. Завдяки такому підходу астрономи отримують можливість побачити деталі, які інакше залишилися б приховані.

Раніше Hubble вдалося зазнімкувати галактику, що нагадує космічне око, а також галактику, ядро ​​якої проявляє підвищену активність.