Hubble зазнімкував космічну «димову завісу»

Фахівці групи супроводу місії Hubble опублікували нове яскраве зображення. Воно демонструє безліч різноколірних газових хмар, які чимось нагадують величезну космічну димову завісу.

Розсіяне скупчення NGC 6530 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, ESO, O. De Marco

Зафіксований на знімку регіон, є частиною розсіяного скупчення NGC 6530. Воно розташоване на відстані 4350 світлових років від Землі у напрямку сузір’я Стрільця і є частиною більшої туманності Лагуна.

Туманність Лагуна є гігантською міжзоряною хмарою газу та пилу. Вона є домівкою для тисяч молодих зір, чиє випромінювання впливає на навколишні пилові хмари, створюючи в них різні химерні структури.

Астрономи направили Hubble на туманність Лагуна з метою пошуку проплідів — особливого класу підсвічених протопланетних дисків, що оточують новонароджені зорі. Переважна більшість цих об’єктів була виявлена лише в одному місці — у прилеглій туманності Оріона. Ця обставина ускладнює розуміння їхнього походження та часу існування.

Завдяки своїй здатності вести знімання в ближньому інфрачервоному діапазоні Hubble є цінним інструментом для вивчення подібних об’єктів. Разом з можливостями новішого космічного телескопа James Webb це повинно дозволити вченим пробитися крізь пилову завісу та побачити ранні стадії процесу зореутворення.

Раніше ми розповідали про те, як Hubble зазнімкував «заховану» галактику.