Hubble зазнімкував будинок наднової

У центрі представленого нижче зображення телескопа Hubble домінує спіральна галактика UGC 678. Вона розташована на відстані 260 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Риби.

Галактика UGC 678 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, C. Kilpatrick, R. J. Foley

Як і наш Чумацький Шлях, UGC 678 являє собою спіральну галактику з перемичкою. Вона повернута до нас «обличчям», що дає змогу у всіх деталях розглянути її спіральну структуру. На знімку Hubble також виділяється менша за розмірами галактика, яку ми бачимо з ребра. Завдяки ракурсу створюється відчуття, що вона ділить навпіл верхню частину UGC 678.

Знімок UGC 678 був зроблений під час дослідження, метою якого є вивчення зоряної еволюції. Як і в людей, у світил є свій життєвий цикл. Вони народжуються, ростуть, старіють і, врешті-решт, помирають. Деякі зорі роблять це особливо ефектним способом, завершуючи своє життя в сліпучих спалахах наднових.

У 2020 році UGC 678 стала домівкою для такої події. Дослідники вирішили залучити Hubble, щоб з’ясувати тип загиблої зорі. Загалом телескоп виконав дві серії спостережень галактики. В одній з них використовувалася камера ACS, в іншій — камера WFC3. Представлений знімок UGC 678 був зроблений під час однієї з цих спостережних сесій.

Раніше ми розповідали про те, як телескоп Hubble зазнімкував «галактику-медузу».