Hubble зазнімкував зоряне скупчення у сусіді Чумацького Шляху

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове зображення об’єкта далекого космосу. Цього разу в приціл камер телескопа потрапило зоряне скупчення NGC 2210.

Кулясте скупчення NGC 2210 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, A. Sarajedini, F. Niederhofer

NGC 2210 класифікується як кулясте скупчення. Такі об’єкти являють собою групи зір, тісно пов’язаних гравітацією, що обертаються навколо галактичного центру як окремий супутник. Вони вважаються одними з найдавніших утворень у Всесвіті й в основному складаються зі старих світил.

Сфотографоване телескопом Hubble скупчення не є частиною Чумацького Шляху. Насправді воно входить до складу Малої Магелланової Хмари — карликової галактики, розташованої від нас на відстані 157 тис. світлових років.

Оскільки кулясті скупчення відрізняються великою стабільністю, їх часто використовують для вивчення старих зір. Так, дослідження 2017 року показало, що кулясті скупчення Малої Магелланової Хмари близькі за віком до деяких найстаріших скупчень, розташованих у гало Чумацького Шляху. Це цікаво, оскільки свідчить про те, що вони утворилися майже одночасно, при тому, що обидві галактики формувалися незалежно одна від одної.

Що стосується NGC 2210, то його вік оцінюють в 11,6 млрд років. Хоча це всього на пару мільярдів років відрізняється від віку нашого Всесвіту, за мірками кулястих скупчень воно є досить молодим. Вік інших вивчених обсерваторією Hubble подібних скупчень у Малій Магеллановій Хмарі перевищує 13 млрд років.

Раніше ми розповідали про ініціативу щодо перейменування Магелланових Хмар.