Hubble показав ілюзію зіткнення галактик

Представлений знімок був зроблений космічним телескопом Hubble. Він демонструє дві спіральні галактики, відомі під позначенням SDSS J115331 та LEDA 2073461. Вони розташовані на відстані понад мільярд світлових років від Землі.

Галактики SDSS J115331 та LEDA 2073461. Джерело: ESA/Hubble & NASA, W. Keel

Може здатися, що SDSS J115331 та LEDA 2073461 знаходяться у процесі зіткнення одна з одною. Але це лише обман зору. Насправді обидві галактики розділені значною дистанцією. Але, оскільки вони знаходяться на одній лінії зору стосовно Землі, їх зображення накладаються одне на одного та створють ілюзію зіткнення.

Знімок двох галактик, що «перекриваються», був зроблений у межах проєкту громадянської науки Galaxy Zoo. У ньому беруть участь сотні тисяч добровольців з багатьох країн. Вони переглядають знімки роботизованих телескопів та допомагають астрономам класифікувати галактики.

За час існування Galaxy Zoo, астроентузіасти виявили цілу низку дуже дивних та химерних типів галактик, деякі з яких раніше не були відомі. Під час подальшого голосування, найбільш незвичайні з них були відібрані для більш детального вивчення за допомогою телескопа Hubble.

Варто відзначити, що хоча в реальності SDSS J115331 та LEDA 2073461 не взаємодіють одна з одною, Hubble неодноразово знімкував галактики, які стикаються. Наприклад, він зазнімкував наслідки потрійного зіткнення, «галактику-янгол», утворену під час злиття а також проходження однієї галактики через іншу.