Hubble показав потрійне зіткнення галактик

Це яскраве зображення було зроблене телескопом Hubble. Воно демонструє об’єкт далекого космосу IC 2431, розташований на відстані 681 млн світлових років від Землі у напрямку сузір’я Рак.

Три зіштовхувальні галактики IC 2431. Джерело: ESA/Hubble & NASA, W. Keel, Dark Energy Survey, DOE, FNAL, DECam, CTIO, NOIRLab/NSF/AURA, SDSS

IC 2431 утворився в результаті злиття галактик — причому не двох, а одразу трьох! Центр новоствореної галактики закритий від нас густими пиловими хмарами, але ми можемо побачити яскраве світло, що пронизує їхні краї. Його джерелом є скупчення молодих світил, що народилися внаслідок масивного спалаху зореутворення, викликаного колосальним зіткненням. Знімок Hubble також дозволяє оцінити, як припливні взаємодії вплинули на вихідні структури галактик.

Фотографія IC 2431 була отримана в межах серії спостережень найнезвичайніших об’єктів, знайдених під час проєкту громадянської науки Galaxy Zoo. Його метою була класифікація галактик на зображеннях, отриманих у межах цифрового огляду неба Sloan Digital Sky Survey. Загалом у проєкті взяло участь понад 100 тисяч осіб. За 175 днів вони виконали обсяг роботи, який зайняв би багато років у професійних астрономів. Популярність Galaxy Zoo спровокувала появу інших астрономічних проєктів у сфері громадянської науки.

Раніше ми писали про те, як технології зі смартфонів покращили фотографії далеких галактик.