Пограбування космічного масштабу: великі галактики «крадуть» темну матерію у дрібніших

Вчені з Каліфорнійського університету в Ірвіні та Помонського коледжу змоделювали невелику ділянку штучного Всесвіту завширшки близько 60 млн світлових років. Усередині цього віртуального Всесвіту було виявлено сім галактик, у яких була зовсім відсутня темна матерія.

Темна матерія
Комп’ютерне моделювання показало, що великі галактики можуть красти темну матерію у менших при зіткненні. На зображеннях крупним планом видно дві галактики, у яких відсутня темна матерія (вона показана світлішими відтінками). Джерело: Каліфорнійський університет в Ірвіні

Подібна ситуація була виявлена ​​у 2018 році. Тоді астрономи знайшли схожі галактики без ознак темної матерії. Це відкриття спантеличило вчених, але його вдалося повністю відтворити у віртуальному середовищі. Так було знайдено розгадку цього явища.

Космічний «грабіж»

Згідно з заявою Каліфорнійського університету в Ірвіні, галактики втратили свою темну матерію після зіткнення з сусідніми системами. Проте різниця в тому, що вони стикалися з галактиками, які були масивнішими за них у тисячі разів. Після низки зіткнень більші з них «перетягнули» на себе майже всю темну матерію, залишаючи меншим лише їхні зірки.

«Ця теоретична робота показує, що галактики з дефіцитом темної матерії повинні бути дуже поширені. Особливо поблизу масивних галактик», — заявив астрофізик із Цюріхського університету Роберт Фельдманн.

Що таке темна матерія?

Темна матерія — це невидима речовина, що складає до 85% усієї матерії Всесвіту. Астрономи не можуть вивчати її напряму. Але її існування підтверджується гравітаційним впливом на «звичайну» матерію.

Розкриття природи темної матерії допоможе краще зрозуміти принципи формування та існування галактик і навіть еволюцію Всесвіту.

За матеріалами Space.com

Нагадаємо, що раніше вчені знайшли спосіб «зловити» таємничу темну матерію.