Голова NASA радий, що SpaceX керує не Ілон Маск

Незважаючи на суперечливого власника, NASA все одно покладається на компанію SpaceX як на надійного партнера. За словами директора агенції Білла Нельсона, це можливе здебільшого тому, що нею керує не Ілон Маск.

Білл Нельсон
Адміністратор NASA Білл Нельсон. Фото: nbcnews.com

В інтерв’ю виданню NPR директор NASA Білл Нельсон пояснив свою позицію щодо Маска, чия компанія отримує багатомільярдні державні контракти від NASA.

«Ілон Маск привертає багато уваги через ризиковані рішення щодо інших своїх компаній — таких, як Twitter і Tesla. Ви стурбовані тим, що SpaceX перебуває в руках Маска?» — запитав у Нельсона інтерв’юер Скотт Детроу.

«Ілон Маск прийняв одне з найважливіших рішень, коли обрав президентом компанії Гвінн Шотвелл. Саме вона керує SpaceX. Вона чудова. Саме тому я не боюся», — відповів Нельсон.

Очільник NASA вже не вперше висловлює подібні думки щодо власника SpaceX. За кілька місяців після купівлі Маском соціальної мережі Twitter, яка потім була перейменована в X, Нельсон висловив своє полегшення в інтерв’ю NBC News, коли обговорював це з Шотвелл.

Ілон Маск
Генеральний директор SpaceX Ілон Маск курить канабіс у подкасті Joe Rogan Experience. Ілюстрація: YouTube/The Joe Rogan Experience

«Я запитав її, чи не вплине на SpaceX придбання Маском Twitter. Шотвелл запевнила, що це не шкодить компанії, і йому немає про що турбуватися. Я обійняв її з усмішкою, знаючи, що вона керує компанією», — згадував Нельсон.

Утім, колишня заступниця директора NASA Лорі Гарвер у своїх мемуарах, виданих 2022 року, розповіла, що до того, як очолити NASA, Нельсон був дуже критично налаштований до Маска. У книзі Escaping Gravity: My Quest to Transform NASA and Launch a New Space Age («Втеча від гравітації: Моє прагнення трансформувати NASA й розпочати нову космічну еру») Гарвер згадує, як він, будучи сенатором, перебував у опозиції до SpaceX і навіть не стримував своїх емоцій, коли вимагав «приструнити хлопчика Ілона».

Хоча публічно Нельсон став менш критичним до Маска, він час від часу проявляє ворожість до нього. Враховуючи, які значні суми інвестує NASA у SpaceX, зрозуміло, що керівництво занепокоєне авантюрною вдачею Ілона Маска та його схильністю до ризиків.

Раніше ми повідомляли про те, як SpaceX нехтує здоров’ям працівників заради прибутків.

За матеріалами gizmodo.com