Гігантський протокластер галактик виявився місцем народження Чумацького Шляху

Астрономи виявили величезну «колиску» народження галактик. Гігантська структура під назвою «протокластер», містить понад 60 галактик і розташована за 11 мільярдів світлових років від Землі. Це настільки далеко, що на отриманій світлині видно частину Всесвіту, вік якого становить лише 3 мільярди років. Дослідники не виключають, що виявлений протокластер може бути місцем народження нашого Чумацького Шляху.

Протоскупчення
Протоскупчення G237 з галактиками різних кольорів, що представляють різні довжини хвиль спостережень. Фото: NASA

У січні дослідники написали статтю про протокластер G237. Його існування лише нещодавно офіційно підтвердила міжнародна група астрономів. Стаття про це відкриття була опублікована в журналі Astronomy & Astrophysics.

Гравітація зближує зорі та іншу матерію, утворюючи галактики, які потім часто збираються у скупчення. За словами Бренда Фрая, доцента кафедри астрономії в Університеті Аризони, вчені мало знають про протокластери через те, що ці скупчення занадто тьмяні, щоб їх можна було виявити за допомогою оптичного світла. Тому, щоб розглянути такі далекі об’єкти, астрономи використовували інфрачервону сферу електромагнітного спектра за допомогою телескопа Planck Європейського космічного агентства.

Протокластер G237 був підтверджений завдяки подальшим спостереженням з використанням Великого бінокулярного телескопа в Аризоні та телескопа «Субару» в Японії, а також архівним даним космічної обсерваторії Гершеля та космічного телескопа «Спітцера». Перші спостереження G237 показали, що всередині молодих галактик народжуються зорі з неймовірною швидкістю.

«Кожна з 63 галактик в G237, відомих на цей момент, була схожа на фабрику зірок, що працюють понад норму», пояснив Фрай.

Галактичні нитки
Галактичні нитки, з яких протокластер міг підживлюватися воднем для формування зір. Фото: New Scientist

Водень діє як паливо для формування світил. Астрономи спочатку були спантеличені, оскільки протокластер, здавалося, не отримував достатньо водню, щоб підживлювати його шалену швидкість зореутворення. Вчені вважають, що протокластери, такі як G237, можуть витягувати достатньо водню з галактичних ниток, щоб створити так звану космічну мережу, де формуються ці гігантські структури. Саме завдяки їм у молодих галактиках зорі народжувалися з неймовірною швидкістю.

Раніше ми показували знімок, на якому Hubble зазнімкував зіркову колиску, відому під позначенням J025027.7+600849.