Геомагнітний шторм накрив Землю, а NASA назвала дату першого запуску SLS: дайджест новин

Підбірка найцікавіших космічних новин до сніданку: Китай планує перейти на багаторазову надважку пускову систему після Starship. Суперземлі можуть зберігати придатні для життя умови 80 млрд років, а ми продовжуємо розповідати про планети системи TRAPPIST-1.

Сонячний вітер впливає на полярні сяйва

У березні вчені зареєстрували корональний викид маси (CME), а цього тижня сонячний вітер досягнув нашої планети, що призвело до виникнення геомагнітної бурі на Землі. Перші наслідки цієї бурі — потужні полярні сяйва, збої у роботі радіозв’язку та навігаційних систем GPS — вже відчули в Канаді та США.

CME — це викид заряджених частинок із верхніх шарів атмосфери Сонця, що називаються короною. Вони можуть взаємодіяти з магнітним полем Землі та викликати геомагнітні бурі. Окрім створення гарних полярних сяйв, такі бурі можуть порушити супутниковий зв’язок та скинути з орбіти деякі космічні апарати, а також іноді викликати перебої в подачі електроенергії.

​​Суперземлі можуть зберігати придатні для життя умови мільярди років

Суперземлі виправдовують свою назву, коли йдеться про підтримку придатного для життя середовища. Це пов’язано з тим, що масивні суперземні планети можуть зберігати свою атмосферу та воду протягом десятків мільярдів років.

Екзопланети, схожі на Землю, теоретично здатні підтримувати життя впродовж більш тривалих періодів, ніж наша планета, і вчені в новому дослідженні оцінюють, що вони можуть бути життєпридатними до 80 млрд років. Для порівняння: вважається, що вік нашого Всесвіту становить 13,7 млрд років.

Space Launch System
Ракета наступного покоління Space Launch System. Фото: NASA

NASA назвала дату першого запуску SLS

NASA обрала три дати для першої спроби запуску надважкої ракети SLS (Space Launch System). Це 29 серпня, 2 вересня та 5 вересня. Якщо її не вдасться запустити у зазначені дні, наступні стартові вікна для польоту до Місяця будуть відкриті у період з 20 вересня до 4 жовтня та з 17 жовтня до 31 жовтня. У межах місії Artemis I SLS відправить до Місяця безпілотний космічний корабель Orion, який проведе приблизно тиждень на ретроградній селеноцентричній орбіті, після чого повернеться на Землю.

Northrop Grumman проведе випробування твердопаливного прискорювача FSB-2 SLS

Оскільки ракета SLS готується до першого польоту вже наприкінці серпня, Northrop Grumman готується до проведення випробувальних запусків Flight Support Booster-2 на своєму об’єкті в Промонторі, штат Юта. Наразі тест запланований на четвер, 21 липня.

Випробування Flight Support Booster-2 є частиною поточної програми забезпечення постійної безпеки та льотної придатності великих твердопаливних прискорювачів (SRB), які забезпечуватимуть 75% загальної тяги системи SLS протягом перших двох хвилин польоту.

TRAPPIST-1e
Художнє зображення TRAPPIST-1e — потенційно «життєпридатної» планети розміром із Землю, що обертається навколо червоного карлика за 40 світлових років від нас. Автор: NASA

TRAPPIST-1. Планети, на яких можливе життя (стаття)

Найцікавіша частина системи TRAPPIST-1 — це планети, що максимально схожі на Землю за розміром і на яких може існувати життя. Таких там три: TRAPPIST-1d,  TRAPPIST-1e та TRAPPIST-1f.  Кожна з них «землеподібна» по-своєму, і до кожної у науковців є свої запитання.

Китай планує перейти на багаторазову надважку пускову систему слідом за Starship

Китайські виробники ракет-носіїв розробляють багаторазову версію надважкої ракети «Чанчжен-9», необхідну для майбутніх мегапроектів.

Піднебесна має намір внести суттєві зміни до своїх планів космічних польотів. Про це свідчить, поява у неї планів щодо створення нових багаторазових ракет-носіїв на метані та рідкому кисні, які мають бути готові до 2035 року.

Минулого року уряд Китаю схвалив розробку надважкого носія, відомого як «Чанчжен-9». Планується, що його одноразова версія буде введена в експлуатацію до 2030 року.

Вчені дізналися, чому внутрішня область Сонячної системи обертається так повільно

Внутрішня частина Сонячної системи обертається набагато повільніше, ніж має за законами фізики. Згідно з новим дослідженням, рух невеликої кількості заряджених частинок може вирішити давню загадку, яка стосується тонких газових дисків, що обертаються навколо молодих зірок — так званих акреційних дисків. Вони існували десятки мільйонів років на ранніх стадіях еволюції планетних систем і містять невелику частину маси зірки, навколо якої обертаються — уявіть кільце, як у Сатурна, розміром із Сонячну систему. Назва «акреційні» пов’язана з тим, що газ у них повільно закручується по спіралі до центрального світила.

Читайте у попередньому дайджесті: SpaceX запустить на орбіту телескоп Roman за 255 млн доларів, а військові США завершили випробування гіперзвукової авіаракети: дайджест новин