Фізики зробили приголомшливе відкриття про «примарні частинки» Всесвіту

Фізики вперше виявили «примарні частинки» усередині Великого адронного колайдера. Крихітні частинки, відомі як нейтрино, були виявлені під час тестового запуску нового детектора на Великому адронному колайдері (ВАК). Ця установка є найбільшим у світі прискорювачем елементарних частинок, розташованим у ЦЕРН поблизу Женеви, Швейцарія.

Нейтрино
«Примарні частинки» Всесвіту вперше зафіксовані вченими ВАК. Зображення: Unsplash

Знакове відкриття було зроблене колаборацією CERN Forward Search Experiment (FASER). Про нього фізики ЦЕРН повідомили у статті журналу Physical Review D від 24 листопада. Подібне відкриття є першим в історії науки, коли нейтрино помітили всередині Великого адронного колайдера. Це новий крок у субатомний світ.

«До цього на прискорювачах частинок ніколи раніше не спостерігалося жодних ознак нейтрино. Цей значний прорив крок до глибшого розуміння цих невловимих частинок та їхньої ролі у Всесвіті», йдеться у заяві співавтора дослідження Джонатана Фенга, професора фізики Каліфорнійського університету в Ірвіні та керівника колаборації FASER.

Нейтрино всюди

На перший погляд здається, що ці частинки дуже рідкісні у Всесвіті. Проте це не так: кожну секунду через кожен квадратний сантиметр вашого тіла проходить близько 100 мільярдів нейтрино. Їхнім джерелом є ядра зірок, блазарів, вибухи наднових чи гіпернових. Їх також фіксують у космічних променях та під час радіоактивного розпаду, а також у ядерних реакторах на Землі.

ЦЕРН
Експеримент FASER на Великому адронному колайдері ЦЕРН. Зображення: ЦЕРН

Ці крихітні частинки усюди. Але «примарними» їх називають тому, що їх дуже складно «вловити». Нейтрино майже ніяк не взаємодіють зі звичайною матерією, оскільки мають нульовий заряд і масу, близьку до нульової. Вірні своєму примарному прізвиську, нейтрино пронизують звичайну матерію майже зі швидкістю світла, і ніщо їх не може зупинити.

Нейтрино не єдине відкриття вчених FASER. Команда також працює над експериментом із виявлення гіпотетичних «темних фотонів», які, на думку фізиків, можуть бути тісно пов’язані з темною матерією загадковою речовиною, на яку, як вважають, припадає приблизно 26% матерії у Всесвіті.

Раніше вчені висловили припущення, що таємничі бозонні хмари є ключем до розгадки природи темної матерії.

Долучайтесь: https://t.me/ustmagazine