Firefly запустила супутник після 24-годинного повідомлення

Firefly Aerospace успішно вивела на орбіту військовий супутник VICTUS NOX. У компанії було всього 24 години на підготовку запуску.

Пуск ракети Alpha з супутником VICTUS NOX. Джерело: Firefly Aerospace

VICTUS NOX був запущений у межах розробленої Космічними силами США програми швидкого реагування. Її метою є демонстрація можливості оперативного виведення космічних апаратів на орбіту для заміни знищених супутників або посилення вже наявних угруповань.

Реалізація програми була розбита на кілька етапів. Під час першого з них Firefly протягом 60 годин після отримання запиту доставила свою ракету Alpha і побудований компанією Millennium Space Systems супутник VICTUS NOX на базу ВПС США Ванденберг, де розташований космодром.

На другому етапі після отримання повідомлення із вказівками цільової орбіти, Firefly мала протягом 24 годин відправити апарат у космос. За цей час компанії потрібно було провести необхідні розрахунки, внести оновлення в програмне забезпечення, встановити супутник на ракету Alpha, вивести її на стартовий майданчик, заправити, після чого запустити в перше доступне стартове вікно.

У підсумку, між отриманням наказу на запуск і відправленням апарата в космос минуло 27 годин. VICTUS NOX був успішно виведений на низьку навколоземну орбіту. Але на цьому випробування не закінчилося. Тепер Millennium Space має провести повну перевірку всіх систем космічного апарата, після чого він почне знімкування земної поверхні та передачу знімків на Землю. За правилами випробування у компанії є 48 годин для виконання цього завдання.

Нагадаємо, що 2017 року український підприємець і меценат Макс Поляков фактично врятував збанкрутілу Firefly, подарувавши їй друге життя. Українська космічна спадщина все ще є визначальною в її історії.

За матеріалами https://fireflyspace.com