Фінальна примірка: екіпаж місії Polaris Dawn протестував скафандри у вакуумній камері

Екіпаж місії Polaris Dawn завершив серію приймальних випробувань нового скафандра SpaceX. Це стало останнім важливим етапом на шляху до першого в історії приватного виходу у відкритий космос.

Основні завдання місії Polaris Dawn

Місія Polaris Dawn фінансується мільярдером Джаредом Айзекманом. У її межах Crew Dragon, на борту якого перебуватимуть чотири людини, здійснить поодинокий політ на навколоземну орбіту.

Концепт місії Polaris Dawn. Джерело: Polaris

Майбутній політ має три основні цілі. По-перше, Crew Dragon повинен буде вийти на орбіту з апогеєм у 1400 км і побити рекорд висоти, встановлений ще в далекому 1966 році місією Gemini 11. По-друге, під час польоту будуть проведені десятки наукових експериментів. Метою багатьох із них буде вивчення впливу підвищеного рівня випромінювання на здоров’я астронавтів.

І, нарешті, під час місії Polaris Dawn відбудеться перший в історії приватний вихід у відкритий космос. У ньому візьмуть участь сам Айзекман, а також спеціалістка місії Сара Гілліс. Операція відбудеться на висоті 500 км, що можна порівняти з висотою орбіти телескопа Hubble.

Випробування у вакуумній камері

Оскільки у Crew Dragon немає окремого шлюзового відсіку, для виходу в космос астронавтам доведеться розгерметизувати весь корабель. Для операції будуть використовуватися сконструйовані SpaceX нові скафандри. Раніше екіпаж Polaris Dawn вже здійснював тренування в них. Але серія тестів, проведених з 24 по 28 червня в Космічному центрі імені Джонсона, помітно відрізнялася від попередніх випробувань. Вони проходили у вакуумній камері, в якій колись тестувалися скафандри програм Gemini та Apollo.

Примірка скафандрів, розроблених SpaceX для місії Polaris Dawn. Джерело: Polaris

Випробування дали змогу астронавтам на практиці ознайомитися з тим, як скафандри поводяться у вакуумі. Також вони отримали важливі дані про їхню поведінку і зміни теплового режиму за різних режимів роботи.

Тести у вакуумній камері стали одними з останніх кроків на шляху до польоту Polaris Dawn. Його точна дата поки що невідома. На початку липня повідомлялося, що місія стартує не раніше 31 липня. Але це було ще до аварії другого ступеня Falcon 9. Через необхідність її розслідування, найімовірніше SpaceX доведеться перенести політ Polaris Dawn на пізніший термін.

За матеріалами polarisprogram.com