Fermi випадково вловив таємничий сигнал з-за меж Чумацького Шляху

Астрономи NASA виявили таємничий сигнал, який надійшов до нас із-за меж Галактики. Це викликало неабиякий подив у дослідників. На загадковий сигнал науковці натрапили під час аналізу даних космічного гамма-телескопа Fermi, який збирав їх упродовж 13 років.

Сигнал
Сигнал із-за меж Чумацького Шляху в уявленні художника. Ілюстрація: Astrophysical Journal Letters

«Це несподівана і поки що нерозгадана таємниця за межами нашої галактики», — зазначив Френсіс Редді з Центру космічних польотів імені Годдарда NASA.

Гамма-телескоп виявляє величезні сплески енергійного світла — у тисячі разів потужніші, ніж видимі для людського ока. Такі сплески зазвичай виникають під час вибуху зір, але на цей раз астрономи зафіксували зовсім неочікуваний сигнал, з яким раніше не стикалися.

«Це абсолютно випадкове відкриття», — сказав космолог Олександр Кашлінський з Університету Мериленда та Центру космічних польотів імені Годдарда NASA.

Науковці спершу шукали космічне мікрохвильове тло (КМТ), яке є однією з найдавніших гамма-характеристик утворення перших атомів. Зазвичай вважається, що рух нашої Сонячної системи створює дипольну структуру КМТ. Проте дослідники натрапили на сигнал зі схожого напрямку, який мав майже таку ж величину, що й інший загадковий об’єкт, що містив одні з найенергійніших космічних частинок.

«Ми знайшли гамма-спалах, але він в іншій частині неба, далеко від очікуваного напрямку. Його величина в 10 разів перевищує те, що ми очікували», — пояснив астрофізик Кріс Шрейдер.

За результатами дослідження, опублікованими в The Astrophysical Journal Letters, астрономи вважають, що відкриття може бути пов’язане з космічним гамма-випромінюванням, яке 2017 року спостерігала обсерваторія П’єра Оже в Аргентині. Вони вважають, що обидва явища можуть мати спільне джерело, з урахуванням їхньої схожої структури.

Науковці сподіваються визначити таємниче джерело сигналу або надати альтернативні пояснення цим подіям. Несподіване відкриття NASA може допомогти підтвердити або відхилити ідеї щодо утворення дипольної структури.

Раніше ми повідомляли про те, що з Марса надійшов зашифрований сигнал.