З Марса надійшов зашифрований сигнал: вчені намагаються його розгадати

Людство невпинно продовжує шукати ознаки життя у космосі, прослуховуючи Всесвіт. Проєкт SETI найбільше зацікавлений у пошуках позаземних цивілізацій, тому вчені наразі готуються до отримання від них потенційно реального послання. Для цього команда SETI провела невеликий тест, який симулював отримання такого повідомлення.

Trace Gas Orbiter
Ілюстрація художника європейського апарата Trace Gas Orbiter, який працює на орбіті Марса. Зображення: ESA/ATG medialab

24 травня о 18:00 за київським часом європейський зонд Trace Gas Orbiter Mars з орбіти Червоної планети передав закодоване повідомлення на Землю. Шістнадцять хвилин по тому його прийняли три великі радіотелескопи на Землі, що дало старт глобальним зусиллям з розшифровки «загадкового» сигналу.

Передача сигналу відбулась у межах кількатижневого проєкту A Sign in Space під керівництвом Даніели де Пауліс з Інституту SETI в Маунтін-В’ю, Каліфорнія, та обсерваторії Грін-Бенк у Західній Вірджинії.

«Отримання послання від позаземної цивілізації стало б неймовірним досвідом для всього людства. A Sign in Space пропонує безпрецедентну можливість відчутно відрепетирувати та підготуватися до цього сценарію», — прокоментувала вчена.

Сигнал прослуховували обсерваторія Грін-Бенк, Алленівський телескоп Інституту SETI та радіоастрономічна станція Medicina. Дослідники на кожному з цих об’єктів тепер оброблятимуть сигнал і надаватимуть його своїм колегам по всьому світу та широкій громадськості. Команда проєкту хоче, щоб люди з різним досвідом вивчили сигнал і спробували свої сили в його розшифруванні.

Ви можете дізнатися більше та подати власні ідеї щодо повідомлення на вебсайті проєкту, а також взяти участь в A Sign in Space в інший спосіб. Наприклад, протягом наступних шести-восьми тижнів команда проєкту проведе серію зустрічей в Zoom, які, серед інших тем, будуть зосереджені на суспільних наслідках виявлення техносигнатур від розвиненого інопланетного життя.

Раніше ми повідомляли про те, як вчені готують план «першого контакту» з інопланетянами.