Falcon 9 запустила європейського дослідника астероїдів

Ракета Falcon 9 успішно вивела в космос європейський міжпланетний апарат Hera. Його метою є подвійний астероїд Дідим.

Місія Hera в уявленні художника. Джерело: ESA

Місія Hera фінансується Європейським космічним агентством. Загальна вартість проєкту, включно з розробкою і будівництвом космічного апарата, запуском ракети та подальшим забезпеченням польоту, склала 363 млн євро. Метою місії є подвійний астероїд Дідим. У 2022 році в його супутник Діморф врізався побудований NASA зонд DART. Hera повинна буде вивчити пару астероїдів, щоб зрозуміти, як зіткнення вплинуло на неї.

Спочатку Hera планувалося запустити за допомогою нової європейської ракети Ariane 6. Однак через затримки з її введенням в експлуатацію, ESA довелося скористатися послугами SpaceX, яка надала ракету Falcon 9.

Falcon 9 успішно впоралася з покладеним на неї завданням, відправивши Hera в міжпланетний простір. Минулий запуск відрізнявся від більшості типових місій SpaceX тим, що перший ступінь ракети з бортовим номером B1061 використовувався в одноразовій конфігурації. Фінальний політ став для нього 23-м. Отже, він повторив рекорд ступеня B1062, який перекинувся і зруйнувався під час своєї 23-ї посадки в серпні 2024 року.

Також варто зазначити, що B1061 був єдиним, який здійснював посадки на всі автономні баржі SpaceX і наземні майданчики як на східному, так і на західному узбережжі США.

Докладніше про технічне влаштування, завдання і план польоту Hera можна дізнатися з нашого матеріалу.

Falcon 9 запустила європейського дослідника астероїдів