Europa Clipper отримав засіб зв’язку з Землею

Фахівці Лабораторії реактивного руху NASA (JPL) встановили антену з високим коефіцієнтом посилення на апарат Europa Clipper. Вона забезпечить йому зв’язок із Землею.

Встановлення антени на зонд Europa Clipper. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Europa Clipper є найскладнішою та найдорожчою міжпланетною місією NASA за останні роки. Її основною метою стане Європа — супутник Юпітера, під крижаною поверхнею якого ховається величезний океан. Europa Clipper повинна буде визначити його основні характеристики, що дасть змогу вченим оцінити життєздатність цієї водойми.

Політ до Юпітера не стане легкою прогулянкою. Орбіта планети проходить на відстані 780 млн км від Сонця, тому на перше місце виходять питання енергопостачання та забезпечення стійкого зв’язку з апаратом.

Для отримання енергії Europa Clipper використовуватиме пару сонячних батарей, довжина кожної з яких становить 14,2 метра, а ширина — 4,1 метра. Щодо зв’язку, то його буде забезпечено антеною з високим коефіцієнтом посилення. Нещодавно інженери JPL встановили її на апарат.

Антена є одним із найбільших елементів Europa Clipper. Її діаметр становить 3 метри. За словами фахівців, потужності антени буде достатньо, щоб забезпечити передачу великого обсягу даних на Землю.

Найближчим часом інженери JPL проведуть тести антени, щоб переконатися в тому, що її технічні характеристики відповідають очікуваним. Після цього відбудеться нова серія випробувань. Їхньою метою стане перевірка готовності апарата витримати перебування в космічному просторі. Потім Europa Clipper буде підготовлена до запуску. Він запланований на жовтень 2024 року. Апарат буде виведений у космос за допомогою ракети Falcon Heavy, його прибуття до Юпітера відбудеться 2030 року.

Раніше ми розповідали про те, як на Europa Clipper вигравіювали вірш американської поетеси Ади Лімон.