ESA виключає зіткнення Землі з небезпечним астероїдом через 30 років, а NASA встановить телескоп у стратосфері на повітряній кулі: дайджест новин

Добірка найцікавіших космічних новин до сніданку: астрономи виявили давню галактику. Китай планує запускати з моря ракети на рідкому паливі, а в аеропортах Африки почнуть використовувати супутникову навігацію для безпечної посадки літаків.

КНР планує запускати рідинні ракети з моря

Китайські державні та комерційні компанії розробляють варіанти запуску ракет із рідинними двигунами з морських платформ, щоб розширити можливості пускових послуг у країні.

Китай уже продемонстрував можливість запуску твердопаливної ракети «Чанчжен-11» з морської платформи. Цьому сприяв новий космодром неподалік Хайяна у східній прибережній провінції Шаньдун. Тепер приватні фірми, у тому числі Orienspace, і державна Китайська академія технологій ракет-носіїв CALT розробляють більші рідинні ракети серії Gravity й адаптують пускові установки «Чанчжен-8» для морських запусків.

Індія запускає три супутники та експериментальну орбітальну платформу

Індійська ракета запустила три супутники та експериментальну орбітальну платформу вранці в четвер, 30 червня, в рамках 55-ї місії чотириступеневої ракети-носія для полярних супутників PSLV. Ракета заввишки 44,4 м стартувала з Космічного центру Сатіш Дхаван на південному сході Індії.

«Супутникове селфі» NanoAvionics. Джерело: NanoAvionics

NanoAvionics записує «селфі з супутника» у високій роздільній здатності за допомогою GoPro в космосі

Супутник NanoAvionics, оснащений камерою GoPro, нещодавно зробив власне зображення за допомогою палиці для селфі. NanoAvionics називає це першим «супутниковим селфі» з роздільною здатністю 4K у космосі. Зображення та відео, опубліковані на цьому тижні, показують супутник на тлі Землі, на якій видно Великий Бар’єрний риф уздовж берегової лінії Австралії.

Ринок геопросторової аналітики зображень переживає глобальний бум завдяки Digitalglobe, Urthecast Corporation, Keyw Corporation

Огляд обстежень ринку геопросторової аналітики містить детальний аналіз, ґрунтований на ретельному дослідженні ринку в цілому, а також особливі питання, пов’язані з розміром ринку, сценарієм зростання, потенційними можливостями, операційною середою, аналізом тенденцій і конкурентним аналізом. Дослідження проводиться для розуміння поточної ситуації на ринку, особливо в 2021 році. Це сформує його майбутнє та передбачить рівень конкуренції.

Технологія EGNOS для Африки: ESA підписує угоду з ASECNA

Європейська технологія, що дозволяє сигналам супутникової навігації безпечно спрямовувати літаки для посадки у більшості аеропортів Європи, тепер використовуватиметься в Африці та Індійському океані. Агентство з безпеки аеронавігації в Африці та на Мадагаскарі ASECNA підписало з ESA угоду про розгортання супутникової системи доповнень (SBAS) у зоні обслуговування площею понад 16,5 млн км², що у півтора рази перевищує розмір зони покриття в Європі.

Avio отримує кошти на відновлення після пандемії для розробки пускових установок до 2030-х років

Італійський виробник ракет Avio отримав державне фінансування у розмірі 340 млн євро (358 млн доларів) на розробку ракет-носіїв на наступне десятиліття.

Близько двох третин коштів уряду Італії на стимулювання відновлення після пандемії підуть на підтримку невеликої двоступінчастої демонстраційної ракети, що має злетіти до 2026 року з новим двигуном на рідкому кисні та метані. Avio використає 120 млн євро, що залишилися, для розробки іншого двигуна на рідкому кисні і метані, який, за словами генерального директора Джуліо Ранзо, буде в шість разів потужнішим. Компанія прагне кваліфікувати цей двигун за допомогою наземних випробувань до 2026 року.

Космічні сили розглядають стратегію закупівлі пускових послуг для національної безпеки

Управління космічних сил із закупівель запусків у Лос-Анджелесі наприкінці поточного року направить до Пентагону запропоновану стратегію вибору постачальників пускових послуг для національної безпеки для наступного раунду контрактів, які, згідно з очікуваннями, будуть укладені у 2024 році.

«Команда NSSL (National Security Space Launch) працює над стратегією для Фази 3, але ще нічого не узгоджено», — заявив журналістам Френк Калвеллі, старший керівник відділу закупівель Космічних сил. United Launch Alliance і SpaceX у 2020 році виграли п’ятирічні контракти NSSL Phase 2 на запуск до 35 військових і розвідувальних космічних місій. Ці контракти будуть переоформлені у 2024 році.

Траєкторія руху астероїда 2021 QM1 серед зірок. Джерело: ESO / O. Hainaut

ESA виключило ймовірність зіткнення астероїда з Землею у 2052 році

Дані, зібрані Дуже Великим телескопом Європейської Південної обсерваторії (VLT ESO), дозволили виключити ймовірність зіткнення астероїда 2021 QM1 із Землею у 2052 році та прибрати його зі списку небезпечних для нашої планети об’єктів. Раніше ймовірність цієї події оцінювалась як 1 до 3322.

2021 QM1 був уперше ідентифікований на знімках, зроблених обсерваторією Маунт-Леммон 28 серпня 2021 року. Він належить до групи «аполлонів». Його розмір складає близько 50 м, він здійснює один оберт навколо Сонця за 691 день, перетинаючи при цьому орбіти Венери, Землі та Марсу.

Місія NASA з запуску стратосферної повітряної кулі отримає телескоп із гігантським дзеркалом

Телескопи, призначені для роботи в космосі, повинні бути сконструйовані інакше, ніж ті, що працюватимуть на землі. Але як щодо телескопів, які працюють між ними?

Майбутня місія NASA використовуватиме повітряну кулю розміром більше футбольного поля, щоб відправити телескоп на висоту близько 40 тис. м над Антарктидою. З цієї висоти він вивчатиме явища, які пригнічують зореутворення у деяких галактиках, фактично вбиваючи їх.

Відкриття нової «викопної» галактики може відповісти на важливі питання історії Всесвіту

Чергова древня галактика була виявлена ​​в результаті систематичного візуального пошуку на старих зображеннях, зроблених за допомогою 4-метрового телескопа Mayall. Вона може розповісти вченим про те, як формуються зоряні системи, та підтвердити їхнє розуміння космології й темної матерії.

Доктор Мішель Коллінз, астроном з Університету Суррея у Великобританії, каже, що вони виявили нову, надзвичайно тьмяну галактику, зірки якої утворилися дуже рано в історії Всесвіту. Вперше така галактика була виявлена ​​поблизу Туманності Андромеди за допомогою астрономічного огляду, що не був спеціально розроблений для цього завдання.

Читайте також: Рогозін хотів налякати НАТО знімками чотирирічної давності, а китайський космічний апарат завершив картографування Марсу: дайджест новин