Рогозін хотів налякати НАТО знімками чотирирічної давності, а китайський космічний апарат завершив картографування Марсу: дайджест новин

Підбірка найцікавіших космічних новин до сніданку: NASA стала на крок ближче до виявлення стародавнього мікробного життя на Марсі. Virgin Orbit хоче збільшити кількість запусків, а вчені змоделювали наслідки зіткнення зонду DART із астероїдом.

NASA на крок ближче до виявлення стародавнього мікробного життя на Марсі

Використовуючи дані марсоходу NASA Curiosity, вчені вперше виміряли загальний органічний вуглець у марсіанських породах. Про це йдеться у заяві для преси. Результати показали, що цього ключового інгредієнта для життя на Червоній планеті вдосталь.

Органічний вуглець — так називають цей елемент, коли його атом пов’язаний із атомом водню — є основою органічних молекул і використовується всіма відомими формами життя. Хоча новий вимір органічного вуглецю на Марсі не доводить існування життя на цій планеті, однак він указує на те, що умови там колись могли бути придатними для нього.

Рогозін хотів налякати НАТО знімками «центрів прийняття рішень», але щось пішло не так

У спробі залякати країни НАТО «роскосмос» опублікував супутникові знімки важливих об’єктів на території низки держав. Очевидно, таким чином російське космічне відомство планувало продемонструвати, що воно уважно стежить за учасниками альянсу.

Характерною ознакою усіх знімків є напис «Зйомка Ресурс-П. Усі права захищені. Роскосмос 2022». Одразу здається, що перед вами найсвіжіші дані мінімум кількамісячної давнини, однак на практиці виявилося, що вік деяких знімків — чотири роки й більше.

«Тяньвень-1» завершив картографування Марсу

Китайська національна космічна адміністрація (CNSA) оголосила про те, що апарат «Тяньвень-1» завершив картографування марсіанської поверхні. Це означає, що він досяг усіх цілей своєї місії. За словами представників CNSA, «Тяньвень-1» продовжить спостереження Марсу. Він також буде використовуватися для тестування бортової апаратури та відпрацювання технології аеродинамічного гальмування, яка в майбутньому має бути задіяна в місії з доправлення на Землю зразків марсіанського ґрунту.

Літак-носій Cosmic Girl із приєднаною ракетою LaucherOne. Джерело: Virgin Orbit

Virgin Orbit готова до першого нічного запуску

Компанія Virgin Orbit заявляє, що готова до нічного запуску для Космічних сил США, намагаючись увійти до більш частого ритму будівництва та запуску ракет. Її керівники заявили на брифінгу, що система LauncherOne налаштована на п’яту спробу орбітального запуску — місію, яку в компанії назвали Straight Up. Літак Boeing 747, що являє собою стартову платформу, повинен злетіти з аерокосмічного порту Мохаве в Каліфорнії 30 червня о першій ночі за часом східного узбережжя США.

Sierra Space підписала угоду з Турецькою космічною агенцією

Sierra Space заявила, що підписала меморандум про співпрацю з Турецькою космічною агенцією та ESEN Sistem Entegrasyon — турецькою компанією, афілійованою зі Sierra Nevada Corporation, що охоплює широкий спектр потенційних партнерських відносин між організаціями. Вони можуть включати використання корабля Sierra Space Dream Chaser, що розробляється для космічної станції Orbital Reef.

Голова відділу закупівель Space Force зустрінеться з ULA та Blue Origin і очікує, що Vulcan запустять у грудні

На цьому тижні керівник відділу закупівель космічних сил США Френк Калвеллі відвідає завод United Launch Alliance у Декейтері (штат Алабама) та отримає оновлену інформацію про нову ракету Vulcan Centaur, в яку вклали кошти американські військові і яку вони планують використовувати для запуску супутників в інтересах національної безпеки.

Калвеллі, який пропрацював на цій посаді менше двох місяців, заявив 28 червня журналістам у Пентагоні, що йому відомо про затримки у розробці головного двигуна ракети Vulcan — BE-4 компанії Blue Origin — і саме тому він вирішив поставити ULA та Blue Origin у цьому графіку поїздок на більш ранній термін.

Inmarsat запускає нове рішення для підключення BGAN на Близькому Сході

Компанія Inmarsat представила нове рішення для підключення разом із Hytera, Global Beam Telecom і Cobham Satcom для обслуговування підприємств на Близькому Сході. 28 червня вона оголосила про пропозицію BGAN PRISM PTT+ з підтримкою функції «натисни та говори». Це рішення для супутникового зв’язку, тепер доступне через мобільні радіостанції Hytera, покликане допомогти підприємствам подолати надмірність покриття та простої, пов’язані з традиційними радіосистемами.

Новий бізнес ICEYE пропонуватиме клієнтам повні місії SAR

Компанія ICEYE створила новий напрямок діяльності, зосереджений виключно на доставці повнофункціональних супутникових місій клієнтам, які шукають свої власні можливості орбітального SAR. Уряди та великі транснаціональні корпорації можуть придбати у ICEYE власні супутники для радіолокаційної зйомки та експлуатувати їх самостійно чи організувати управління космічними апаратами ICEYE від їхнього імені.

Джерело: NASA Earth Observatory image by Joshua Stevens, using MODIS data from NASA EOSDIS LANCE and GIBS/Worldview.

Дивна хмара на супутникових знімках зацікавила вчених

Невелика шарувато-купчаста хмара зі складною історією походження, або ж «Особлива хмара», як її називають фахівці NASA, була виявлена ​​над Каспійським морем 28 травня. Вона є цікавим прикладом того, як супутники можуть виявляти такі явища в атмосфері Землі.

Вчені використали супутник NASA Terra, щоб спостерігати за хмарою, коли вона рухалася до землі, а потім розсіювалося, щоб дізнатися більше про те, як маленькі шарувато-купчасті хмари набувають такої форми.

Шарувато-купчасті хмари, як правило, збираються разом на малих висотах в атмосфері; конкретно цю помітили на висоті близько 1500 м над поверхнею. Що дійсно виділяло її на нових зображеннях, отриманих спектрорадіометром середньої роздільної здатності Terra (MODIS), то це на диво різка межа хмари.

Дослідники моделюють захист Землі від зіткнення з астероїдом

Місія NASA з дослідження кінетичного впливу на астероїд DART є першим у світі повномасштабним випробуванням планетного захисту, що має попередити потенційні зіткнення астероїдів із Землею. Дослідники з Бернського університету та Національного центру наукових досліджень PlanetS тепер дійшли висновку, що замість того, щоб залишити після себе відносно невеликий кратер, удар космічного апарату DART може зробити астероїд майже невпізнанним.

У листопаді минулого року зонд DART американського космічного агентства NASA був запущений у якості першого повномасштабного експерименту з відпрацювання такого маневру: його завдання — зіткнутися з астероїдом і змінити його орбіту, щоб надати цінну інформацію для створення системи захисту нашої планети.

Рій крихітних плаваючих роботів зможе шукати життя на далеких світах

Колись рій роботів розміром із мобільний телефон зможе досліджувати воду під крижаною оболонкою супутника Юпітера Європи чи супутника Сатурна Енцелада в пошуках ознак інопланетного життя. Крихітні роботи, упаковані у вузький зонд, що розплавлятиме лід і прокладатиме тунель крізь замерзлу кору, будуть випущені під воду, щоб відпливти далеко від свого материнського апарату та вивчати новий світ.

Таким є бачення Ітана Шалера, інженера-робототехніка з Лабораторії реактивного руху NASA в Південній Каліфорнії, чия концепція Sensing With Independent Micro-Swimmers (SWIM) нещодавно отримала 600 тис. доларів у рамках Фази II фінансування програми NASA Innovative Advanced Concepts (NIAC). Грант, отриманий услід за його нагородою в 2021 році у розмірі 125 тис. доларів США в межах фінансування фази I NIAC для вивчення здійсненності та варіантів дизайну, дозволить ученому та його команді протягом наступних двох років створювати й тестувати прототипи, надруковані на 3D-принтері.

Закритий повномасштабний макет космічної станції знаходить нове застосування в Axiom Space

Г’юстонська компанія, що будує комерційний орбітальний аванпост, знайшла ідеальне місце для переїзду: великий об’єкт, попередньо обладнаний повномасштабним макетом Міжнародної космічної станції.

Axiom Space, що має контракт із NASA на тестування компонентів запланованої станції Axiom на МКС, орендувала колишнє приміщення Fry’s Electronics у Вебстері (штат Техас) для своїх інженерних операцій. Це колишній великий роздрібний магазин, який закрився 2021 року. Він унікальний тим, що представляє макет МКС завдовжки з футбольне поле.

Читайте також: NASA успішно запустила місячний кубсат CAPSTONE і готується до запуску сонячного вітрильника: дайджест новин