ESA передало NASA службовий модуль для місії Artemis II

ESA офіційно передало NASA службовий модуль космічного корабля Orion, який буде залучений в експедиції Artemis II. Процедура була проведена на території Космічного центру ім. Кеннеді. Крім представників космічних агентств, у ній також узяв участь і один з астронавтів Artemis II.

Влаштування службового модуля Orion

Службовий модуль Orion був створений компанією Airbus Defence & Space на базі європейського вантажного корабля ATV, який використовували для постачання МКС у період із 2008 до 2015 рік. Він несе весь необхідний запас повітря та води для екіпажу, а також акумуляторні батареї та чотири сонячні панелі, призначені для генерування електроенергії. Його довжина становить 4 м, діаметр — 4,1 м (19 м — з урахуванням сонячних батарей, що розкриваються), маса в заправленому стані — близько 15,4 тонни, з яких 8,6 тонни припадає на паливо. Загальна довжина електропроводки модуля становить 11 км.

Службовий модуль корабля Orion. Джерело: NASA

Основою для силової установки космічного апарата є двигун AJ10-190, який раніше використовувався в системі орбітального маневрування американських шатлів. Він може забезпечити Δv до 1800 м/c. Також на модулі встановлено 8 допоміжних двигунів Aerojet R-4D-11 і 24 малих двигуни системи орієнтації.

План польоту Artemis II

Найближчим часом переданий NASA службовий модуль пройде серію тестів, спрямованих на те, щоб упевнитися в його готовності до космічного польоту. Після цього він буде з’єднаний із капсулою екіпажу Orion.

Схема космічного корабля Orion. Джерело: NASA

Наразі запуск Artemis II заплановано на кінець 2024 року. У його межах Orion облетить Місяць за траєкторією вільного повернення (дистанція мінімального зближення становитиме 10,4 тисячі км), після чого повернеться на Землю. Цей політ стане першою з 1972 року пілотованою експедицією, під час якої люди вийдуть за межі навколоземної орбіти.

План польоту місії Artemis II. Джерело: NASA

Екіпаж Artemis II складатиметься з чотирьох осіб: астронавтів NASA Ріда Вайсмена, Віктора Гловера та Крістіни Кох, а також астронавта Канадського космічного агентства Джеремі Хансена. Вони вже розпочали тренування.