Екіпаж Polaris Dawn готовий розпочати тренування

Екіпаж місії Polaris Dawn приступить до тренувань уже цього місяця. Про це розповів її командир, мільярдер Джаред Айзекман.

Програма Polaris

Ще недавно ім’я Джареда Айзекмана було практично невідоме широкому загалу. Все змінилося на початку 2021 року, коли він оголосив про своє рішення спонсорувати місію Inspiration4 — перший приватний політ на орбіту з виключно цивільним екіпажем. Основною метою місії був збір коштів на підтримку дитячого шпиталю святого Юди та боротьбу з раком.

Джаред Айзекман
Джаред Айзекман. Джерело: Polaris Program / John Kraus

У вересні 2021 року корабель Crew Dragon з учасниками місії Inspiration4 вирушив у космос. Загалом вони провели у навколоземному просторі три дні, після чого успішно повернулися на Землю.

Екіпаж Polaris Dawn
Анна Менон, Скотт Потіт, Джаред Айзекман і Сара Гілліс. Джерело: Polaris Program / John Kraus

Уже в лютому 2022 року Айзекман заявив про запуск свого нового космічного проєкту, який отримав назву Polaris. У його межах він профінансує щонайменше три приватні експедиції до космосу на кораблях Crew Dragon і Starship. Перший політ (місія Polaris Dawn) запланований на кінець цього року. Його командиром буде сам Айзекман, до складу екіпажу також увійдуть колишній підполковник ВПС США Скотт Потіт та інженери SpaceX Сара Гілліс та Анна Менон.

Місія Polaris Dawn

На відміну від місії Inspiration4, яка мала благодійну спрямованість, основними цілями Polaris Dawn стане проведення наукових досліджень та тестування можливостей Crew Dragon. У недавньому інтерв’ю Айзекман повідомив, що вже цього місяця екіпаж розпочне тренування, і підтвердив, що корабель буде виведений на орбіту з апогеєм 1400 км. Таким чином, Polaris Dawn перекриє рекорд, встановлений ще в далекому 1966-му місією Gemini 11, що досягла висоти 1372 км (звичайно, експедиції Apollo віддалялися від Землі на значно більші відстані, але вони робили це під час польотів до Місяця, а не на навколоземній орбіті).

Концепт місії Polaris Dawn. Джерело: Polaris

Одним із пріоритетів місії стане вивчення впливу підвищеного рівня випромінювання на здоров’я астронавтів, адже в апогеї Crew Dragon проходитиме поблизу внутрішнього кордону радіаційних поясів Землі. Інше завдання експедиції полягає у здійсненні першого в історії приватного виходу у відкритий космос. Він буде виконаний на висоті 500 км, що можна порівняти з висотою орбіти телескопа Hubble.

Оскільки Crew Dragon не має окремого шлюзового відсіку, для виконання процедури екіпажу доведеться розгерметизувати весь корабель (за аналогічною схемою у космос виходили й астронавти Gemini). Крім того, астронавтам потрібні скафандри, здатні витримати вихід у відкритий космос. Наразі SpaceX не опублікувала жодних зображень костюмів, призначених для місії Polaris Dawn. Але, за словами Айзекмана, зовні вони нагадують скафандри, в яких члени екіпажів Crew Dragon перебувають під час зльоту та повернення на Землю.

Наразі SpaceX не назвала точну дату запуску Polaris Dawn. Але повідомляється, що місія вирушить у космос не раніше листопада цього року.

За матеріалами https://spaceflightnow.com