Джаред Айзекман профінансує три приватні польоти до космосу

Мільярдер Джаред Айзекман, засновник і виконавчий директор компанії Shift4 Payments, профінансує ще три пілотовані космічні місії. Про це він розповів у інтерв’ю газеті Washington Post.

Перша приватна космічна місія

Джаред Айзекман набув всесвітньої популярності у 2021 році після того, як оголосив про своє рішення спонсорувати місію Inspiration4 перший приватний політ на орбіту з виключно цивільним екіпажем. Основною метою місії був збір коштів на підтримку дитячого шпиталю святого Юди та боротьбу з раком.

Екіпаж місії Inspiration4. Джерело: SpaceX

Inspiration4 вирушила у космосуу вересні 2021 року на кораблі Crew Dragon. Компанію Айзекману склали медична працівниця Хейлі Арсено, популяризатор науки Заян Проктор та колишній льотчик Крістофер Семброскі. Загалом вони провели в навколоземному просторі три дні, після чого успішно повернулися на Землю.

Але Айзекман вирішив не обмежуватись одним космічним польотом. У недавньому інтерв’ю газеті Washington Post він оголосив про запуск приватної дослідницької програми Polaris, в межах якої планується здійснити як мінімум три пілотовані польоти в космос.

Програма Polaris

Перший політ за програмою Polaris (місія Polaris Dawn) відбудеться наприкінці 2022 року. У його межах Crew Dragon має вийти на набагато вищу орбіту, ніж орбіта МКС.

Концепт місії Polaris Dawn. Джерело: Polaris

За словами Айзекмана, Polaris Dawn використовує максимум технічних можливостей корабля. Crew Dragon відправить чотирьох приватних астронавтів далі від нашої планети, ніж будь-яка інша місія за останні 50 років. Його орбіта буде настільки високою, що корабель навіть перетинатиме ділянки радіаційних поясів Землі. Основною метою місії буде вивчення впливу підвищеного рівня випромінювання на здоров’я астронавтів.

Крім того, в межах місії буде проведений перший в історії приватний вихід у відкритий космос. Операція буде виконана на висоті 500 км, що можна порівняти з висотою орбіти телескопа Hubble. Також плануються випробування лазерної системи зв’язку, що розробляється SpaceX.

Екіпаж місії Polaris Dawn. Джерело: Polaris

Джаред Айзекман особисто очолить екіпаж місії Polaris Dawn. Разом з ним у політ вирушать:

• Колишній льотчик ВПС США Скотт Потіїт (Scott Poteet)
  • Інженерка SpaceX Сара Гілліс (Sarah Gillis). Вона відповідає за програму підготовки астронавтів для польотів на Crew Dragon.
  • Інженерка SpaceX Анна Менон (Anna Menon), яка відповідає за підготовку пілотованих місій та зв’язок з екіпажем.

Друга місія програми також буде здійснена на кораблі Crew Dragon, а для третього польоту буде використаний новий космічний корабель Starship. Айзекман не розкриває суму, яку заплатить SpaceX за програму Polaris. За деякими даними, місія Inspiration4 коштувала йому 200 млн доларів.

За матеріалами https://www.washingtonpost.com