Дивні звуки у стратосфері Землі здивували вчених

Команда дослідників із Сандійської національної лабораторії розробила прості та дешеві аеростати на сонячних батареях, які можна виготовити менш ніж за 50 доларів зі звичайних будівельних матеріалів. Аеростати запускали на висоту понад 20 км до кордону зі стратосферою. Цей регіон відносно спокійний і вільний від штормів, турбулентності та комерційного повітряного руху, що означає, що мікрофони в цьому шарі атмосфери можуть підслуховувати звуки нашої планети, як природні, так і створені людиною. Але вчених дуже здивувало те, що вони там почули.

Аеростат у стратосфері
Аеростат у стратосфері. Ілюстрація: Pexels

У стратосфері аеростати збирали дані за допомогою мікробарометрів, призначених в основному для моніторингу вулканів. Спеціальні низькочастотні мікрофони на борту здатні вловлювати та записувати звичайні звуки природи та людської діяльності, але команда вчених також вловила неідентифікований звук. Звуки були записані в інфразвуковому діапазоні, тобто були на частотах 20 Гц і нижче, значно нижче діапазону людського вуха. «Як виявилось, у стратосфері існують загадкові інфразвукові сигнали, які виникають кілька разів на годину під час деяких польотів, але їхнє джерело абсолютно невідоме», — сказав Боумен.

Дешеві аеростати досліджуватимуть космос

Кулі є економічно ефективними й простими у виготовленні та запуску, що дозволяє зібрати величезну кількість даних. Виготовлені вони з майларової плівки, пластику та скотчу, мають діаметр від 7 м та можуть розміститися на баскетбольному майданчику. Вони не потребують жодних джерел енергії, крім сонячного світла, і можуть відносно легко підійматися на висоту 21 км. Кулі були розроблені для підйому наукових вантажів у стратосферу.

Запуск дешевих 50-доларових аеростатів
Запуск дешевих 50-доларових аеростатів. Фото: Sandia National Laboratories

У майбутньому, зазначають вчені, аеростати на сонячних батареях можуть допомогти досліджувати інші планети, наприклад, спостерігати сейсмічну та вулканічну активність Венери крізь її густу атмосферу.

Раніше ми повідомляли про те, як приватний космічний аеростат Spaceship Neptune запропонує пасажирам лаунж-зону з ванною та шампанським.

За матеріалами Interesting Engineering.