Два астероїди за ціною одного: NASA розповіла про дивовижне відкриття зонда Lucy

Астероїд Дінкінеш, близький проліт якого здійснив апарат Lucy, виявився подвійним. Про це свідчать передані на Землю знімки.

Подвійний астероїд Дінкінеш, зазнімкований зондом Lucy. Зображення отримано з відстані 430 км. На передньому плані зафіксований основний астероїд. Джерело: NASA/Goddard/SwRI/Johns Hopkins APL/NOAO

Проліт Дінкінеша відбувся 1 листопада. Зонд Lucy пройшов від нього на відстані 430 км. До цієї події про астероїд було відомо не так вже й багато. Астрономи знали його орбітальні характеристики, приблизний розмір, а також те, що він в основному складається із силікатів.

Але за кілька тижнів до візиту Lucy фахівці місії запідозрили, що насправді Дінкінеш може бути подвійним об’єктом. На це вказували помітні коливання його яскравості.

Знімки, зроблені під час прольоту, підтвердили це припущення. Дінкінеш насправді виявився подвійним астероїдом. Розмір одного з них становить 790 м, другого — 220 м.

Найближчими днями космічний апарат продовжить передавати зібрану під час прольоту інформацію, яка дасть змогу астрономам дізнатися більше про Дінкінеш. Наступна зустріч із небесним тілом відбудеться 20 квітня 2025 року. Цього дня Lucy здійснить проліт 4-кілометрового астероїда Дональдйохансон.

Основною метою місії Lucy є вивчення троянських астероїдів Юпітера. План польоту передбачає, що в період із 2027 до 2033 рік апарат виконає проліт щонайменше п’яти подібних об’єктів. Три з них мають свої супутники. Також не виключено, що в майбутньому астрономам пощастить знайти попутні астероїди, які міг би вивчити Lucy.