Дуже великий телескоп зазнімкував близьку спіральну галактику

На цьому дивовижному зображенні, зробленому Дуже великим телескопом ESO (VLT), представлена спіральна галактика NGC 3627, також відома під позначенням M66. Вона розташована на відстані 31 млн світлових років від Землі у сузір’ї Лева.

Спіральна галактика NGC 3627
Галактика NGC 3627 (M66). Знімок VLT. Джерело: ESO/PHANGS

Діаметр NGC 3627 становить 100 тисяч світлових років, що можна порівняти з діаметром нашого Чумацького Шляху. Вона входить до складу т. з. триплета Лева — групи з трьох спіральних галактик, яка може бути частиною більшого скупчення. Інший цікавий факт про NGC 3627 полягає в тому, що за останні чверть століття в ній спалахнули три наднові.

Можна звернути увагу, що кольори на знімку VLT не схожі на звичні світлини об’єктів далекого космосу на кшталт тих, що робить телескоп Hubble. Це пов’язано з тим, що перед нами складене зображення. Воно було отримане під час спостережень на різних довжинах хвиль. Кольори показують розташування іонізованих новонародженими зорями скупчень газу та їхній хімічний склад. Червоний відповідає водню, блакитний — кисню, помаранчевий — сірці.

Знімок NGC 3627 отримали у межах проєкту PHANGS (Physics at High Angular resolution in Nearby GalaxieS). Його мета — домогтися розуміння того, що саме ініціює, прискорює чи, навпаки, гальмує формування нових світил у різних міжзоряних середовищах.

Раніше ми розповідали, як VLT допоміг астрономам відкрити спалахи мікронових.