Друга приватна місія Ax-2 успішно приводнилась у Мексиканській затоці

Капсула з чотирма астронавтами місії Ax-2 успішно приводнилася у Мексиканській затоці. Це друга приватна місія компанії Axiom Space, яку вона здійснила за допомогою космічного корабля Crew Dragon.

Капсулу місії Ax-2 підіймають на борт рятувального судна
Капсулу місії Ax-2 підіймають на борт рятувального судна. Джерело: Axiom Space

Завершення місії Ax-2

Приватна космічна місія Ax-2 успішно завершилася о 5:04 ранку 31 травня за київським часом. Капсула корабля Crew Dragon, створеного компанією SpaceX, здійснила успішну посадку на воду в Мексиканській затоці неподалік міста Панама-Сіті, що у Флориді. За 12 годин до того корабель відстикувався від МКС та почав процедуру сходу з орбіти.

Місія була повністю комерційною, організованою компанією Axiom Space. Саме її співробітниця і голова групи підготовки екіпажів Пеггі Вітсон була командиром корабля. Для неї, колишньої астронавтки NASA, цей політ став четвертим у кар’єрі. «SpaceX, ми хочемо сказати вам, що це була феноменальна поїздка», — заявила вона після приземлення.

У свої 63 Вітсон є не тільки найстаршою з жінок, які побували в космосі. Наразі саме вона утримує рекорд сумарного перебування в навколоземному просторі серед жінок — 673 дні й 8 годин. Троє інших членів екіпажу Ax-2 були клієнтами Axiom Space.

Хто ще літав у космос

З трьох космічних туристів, які брали участь у 10-денній експедиції на МКС, — двоє громадян Саудівської Аравії. Їм подорож профінансувала власна держава. Алі аль-Карні є пілотом королівських ВПС країни, а Райана Барнаві — біологиня. На борту МКС вона досліджувала поділ стовбурових клітин.

Коли Барнаві завершила свої експерименти та прощалася з екіпажами місій, що залишилися на борту МКС, то ледь стримувала сльози. «Кожна історія завершується, і це лише початок нової ери для нашої країни й нашого регіону», — сказала вона.

Четвертим членом екіпажу Ax-2 став американський бізнесмен Джон Шофнер, який заплатив за свій квиток самостійно. У Axiom Space сподіваються, що він — не останній клієнт, що оплатить здійснення власної мрії побувати у космосі. Ще до кінця поточного року в компанії планують відправити в навколоземний простір нову приватну місію.